ויראלי

פולמוס החיסונים: פייגלין גורש מבית הכנסת כי לא התחסן, "הצל" איים לחסום מתנגדים

"הצל" הצהיר כי מעתה יחסום עוקבים שיכתבו נגד החיסון לקורונה. מנגד, תקף משה פייגלין את ההגבלות על הבלתי מחוסנים: "אני כל כך גאה להיות זה שנותר בחוץ. קורא לא לשתף פעולה עם הזוועה המתועבת הזו". כתב "הארץ" שיבח את הרחקתו של פייגלין מבית הכנסת: "מצדיע לקהילתו" 

אורן שטרנברג |  5
הצל ופייגלין (צילום קרדיט: פייסבוק הצל ופלאש 90)
הסערה ברשת סביב ההתנגדות לחיסונים גוברת: היום (ראשון) הובאה למנוחות אוסנת בן שטרית, אם לארבעה בת 32 שנפטרה כתוצאה מהסיבוכים לקורונה כשהייתה בהריון. בנוסף לה, גם העובר שנשאה בבטנה נפטר. מוקדם יותר, אמר בראיון לערוץ כאן 11, גיסה של בן שטרית כי הפעיל קבוצת מתנגדי חיסונים, וכי טרגדיה המשפחתית גרמה לו לסגור אותה.
התמונות שהופצו מלוויית בן שטרית, בה נראו ילדיה הבוכים, עוררו רגשות רבים ברחבי הרשת. יואב אליאסי (הצל) השתמש בתמונות הקשות מהלוויה כדי להביע את דעתו בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו, בו תקף מתנגדי החיסונים. "מוות כל כך מיותר ושובר לב. אוסנת בן שטרית, בת 32, אם לארבעה, נפטרה מסיבוכי קורונה בשבוע ה-30 להריונה. העובר לא שרד.
"גיסה של אוסנת ז"ל היה מתנגד חיסונים ובעלי קבוצות פייסבוק נגד חיסונים והצליח להפחיד את המשפחה. המוות שלה ושל רבים אחרים הם באחריות כל אדם שמשתף ומקדם את השקרים האלו וגורמים לפאניקה בציבור. תתביישו לכם אנשים חסרי אחריות". כתב אליאסי והזהיר את עוקביו כי מי מהם שיכתוב מסרים המתנגדים לחיסונים- ייחסם על ידו. "עכשיו שימו לב טוב טוב, כל מי שיגיב אצלי עם קונספירציות ויסית ויפיץ שקרים נגד החיסונים גם אם אלו אנשים שאני אוהב ומכבד, יחסם מיידית חלאס די נמאס לי". הפוסט גרר תגובות רבות שצידדו בדבריו של הצל.
מן העבר השני של השיח, פרסם חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, שהצהיר מכבר כי לא יתחסן נגד הקורונה, פוסט בו סיפר כי הודר מתוך בית הכנסת של קהילתו מפני שלא התחסן. פייגלין תקף את ההחלטה ונימק את טיעוניו נגד הרחקת הבלתי מתחסנים מהקהילה: "חזרתי עכשיו מבית הכנסת בלי להתפלל. נראה שאאלץ להתפלל לבד - לך תדע כמה זמן", כתב פייגלין והוסיף: לא! בשום אופן לא אארגן מניין ללא מחוסנים ולא אשתתף בו. לא אתן יד לסלקציה הבזויה והמתועבת הזו. ליצירת שני מעמדות".
בהמשך דבריו, כינה פייגלין את ההחלטה להרחיק את הבלתי מתחסנים ממקומות הומי הדם כ"טירוף מערכות נורא" ותקף את המצדדים בה: "מדוע מחוסן אמור לחשוש מלא מחוסן? איש לא נותן לכך הסבר מניח את הדעת. הרי ההגיון אומר שההפך הוא הנכון. אבל כל מי שעיניו בראשו כבר מבין שלא עניני בריאות מניעות פה את הקטר. לאן התדרדרה החבורה המוטרפת שמנהלת את המדינה? כמה גבוה עוד תטפסו על העץ הקונספטואלי שעמוק בלבכם אתם כבר יודעים שהוא לא העץ הנכון אבל איש מכם לא יודה בכך.
"כולם כולם מפחדים. כולם כולם שותקים. כל התקשורת, כל חברי הכנסת, כל הפקידות הבכירה, כל היועמשים והשופטים, וכמעט כל הרופאים ואנשי המדע שרק לפני חודש חודשיים כמחצית מהם היססו בקול רם אם להתחסן. מציאות רודנית מטורפת שכזו מעולם, מעולם, מעולם לא ראיתי." כתב פייגלין והוסיף לטעון כי מדינות רבות בעולם עברו את הקורונה הרבה יותר טוב מישראל ללא החיסונים: והרי כמעט כל העולם יוצא מהקורונה לפנינו. בלי חיסונים - ובחלק מהמדינות גם בלי סגרים ובידודים. אני כל כך גאה להיות זה שנותר בחוץ ואני קורא לכל אדם שהצליח לשמור על שפיותו וחירותו, מתחסן או לא מתחסן - לא לשתף פעולה עם הזוועה המתועבת הזו. מה שאסור לאחד אסור לכולם".
דבריו של פייגלין לא השאירו הרבה אדישים. הפסוט שלו עורר תגובות זעם של גולשים רבים – חלקם תומכיו לשעבר, שהביעו אכזבה מדבריו. לצדם היו גולשים שהביעו תמיכה בדבריו וברכו אותו על כך שלא חשש להביע אותם בפומבי.
מי שפחות התלהב מפייגלין היה כתב המשטרה של עיתון הארץ, ג'וש בריינר, שתקף את דבריו: "משה פייגלין, ההוא מהזה, מספר הבוקר שלא הוכנס לבית הכנסת שלו הבוקר מכיוון שלא התחסן. 'נראה שאאלץ להתפלל לבד'. מצדיע לקהילתו של פייגלין בקרני שומרון. כל הכבוד! מניח שזה היה צעד לא פשוט, אבל כך צריך. לא מחוסן? אל תסכן אחרים".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בגלל אדיוטים תוצרת פייגלין יש לנו בלגן (ל"ת)
    אריק 02/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 4.
    חיסונים
    ורד 02/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש קצירת איברים בסין כבר 21 שנה של יוגורים, מתרגלי פאלון דאפא, טיבטים וכו' וישראל שותקת ולא מוקיעה ואף משתפת פעולה עם המפלגה הקומוניסטית הסינית(המק"ס). זה לא מוסרי אבל כולם רואים רק $ בעיניים. העיניים לא רואות את הזוועות. אז המק"ס שולח לישראל ולעולם וירוס שהעינים האנושיות לא יכולות לראות. אם נלמד להיות מוסריים הוירוס ייעלם. בינתיים לא חשוב כמה מחוסנים יש וכמה חוקים מטילים עוצר או סגר או סלקציה זה לא יעזור לנו. אלוהים רואה הכל
    סגור
  • 3.
    קרנבל החיסונים
    יורם 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי אסור להתפלל עם אנשים הזויים שעברו שטיפת מוח והפכו לסונסרים של שלטון הפשע עם תעמולה מסיבית ונכנסו לפחד שפשוט אפשר למות ממנו גם בלי קורונה צריך להתרחק מהעדה הנגועה הזאת אני כבר מזמן לא מתפלל עם אנשים כאלו בבית כנסת פייגלין אל תחת ואל תרתע סוף האמת לנצח.
    סגור
  • 2.
    אם כולם פה בארץ היו מקפידים על הכללים
    אני 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושומרים מרחק עוטים מסכות לא מתקהלים בהפגנות, בלוויות, בחתונות המוניות, באירועי טבל המוניים אז אולי והדגש על האולי לא היינו צריכים להיכנס לפאניקה ולאלץ את כולם להתחסן אך מאחר ואנחנו עם קשי עורף אז לא נותרה ברירה אלא לאלץ את כולנו להתחסן
    סגור
  • 1.
    פייגלין,חזק ואמץ!!!
    הפוך גוטה,הפוך 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כל הכבוד,שאומר ועומד על דעתו בצורה אמיצה ונכונה, יש לא מעט אנשים שחושבים אותו הדבר. לא אנחנו ההזויים,אלה ההפך אלה שהולכים כמו עדר עיוור שהיפנטו אותו בלי לחשוב דקה אחת בלי לראות מי אלו שמאכילים אותו בצורה מעוותת הרי האנשים האלו מראש הממשלה,ומתחתיו כולל משרד הבריאות ,משקרים את הציבור כבר שנה(אצל ביבי תרבות השקר ארוכה יותר בעצם מאז ומתמיד). הכי גרוע כולם חסרי מוסר הכי בסיסי,שאין להם גבולות,אז מי שאוכל את מה שאלו חסרי המוסר והגבולות הוא ההזוי.
    סגור