ויראלי

מפלגת נעם הציגה את הדרישות שלה מנתניהו ועוררה סערה ברשת

יושב ראש מפלגת נעם מרשימת הציונות הדתית פירסם ברשתות החברתיות כי הוא ימליץ לנשיא המדינה על נתניהו והציג את הדרישות שלהם שעוררו סערה בקרב מפלגות השמאל. לפיד: "אף ראש ממשלה שפוי ואף נבחר ציבור שפוי לא יכול לאפשר לדבר כזה לקרות"
אביחי דלאל |  2
הפוליטיקאים מגיבים למעוז (צילום מפלגת נעם פייסבוק ויונתן סינדל פלאש 90)
מפלגת נעם מרשימת הציונות הדתית הודיעה היום (חמישי) כי היא תמליץ באופן רשמי ודי צפוי על בנימין נתניהו לנשיא על הרכבת הממשלה הבאה והציגה את הדרישות: "הקמת מטה ממשלתי חדש (כדוגמת מטה הדיור) בשם "מג"ן הע"ם" (מטה גילוי וניטרול השפעות זרות על מדינת ישראל) שמטרתו למנוע מגורמים זרים אנטי-ישראליים לחדור למערכות הציבוריות במדינת ישראל ולהשפיע על התודעה, לשנות ערכים ולפגוע בחוסן הלאומי. מטה זה יהיה הסמכות הממשלתית הבלעדית המנחה ומבקרת מימוש החלטה זו במוסדות המדינה ובדגש על משרדי החינוך, המשפטים וצה''ל".
דרישות נוספות של נעם: "להחזיר למדינתנו את הצביון היהודי שבשנים האחרונות הלך ונשחק, על ידי הפסקת המיזמים הממשלתיים הפועלים בשבת, שמירת המעמד האישי היהודי. על ידי הכפפת מערך הגיור לרבנות הראשית בלבד, ועוד. נעם תדרוש לתקן את החלטת הממשלה מס' 2331 המחייבת את מוסדות המדינה לפעול בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם, ותפעל לקבלת החלטת ממשלה המחייבת את מערכת הביטחון להחזיר את ערך הניצחון כערך מרכזי של צה"ל, בחינוך המפקדים, בהכשרה הפיקודית ובשיקולי בניית הכח הצבאי וכח האדם."
 
דרישות אלה עוררו סערה ברשת וזעם רב בקרב הפוליטיקאים מגוש השינוי, בעיקר הדרישה על ביטול החלטת הממשלה 2331. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד כתב בטוויטר: "התנאי של מפלגת נעם לנתניהו: ביטול החלטת הממשלה 2331 המבטיחה הגנה על נשים בפני אלימות והבטחה לייצוג הולם לנשים. זאת הממשלה שאתם רוצים? ממשלה מופרעת, גזענית, שובינסטית שתחזיר את ישראל לימי הביניים? אף ראש ממשלה שפוי ואף נבחר ציבור שפוי לא יכול לאפשר לדבר כזה לקרות. הגיע זמן החלטות".
 
חבר הכנסת ולדימיר בליאק הוסיף: "טירוף. חייבים לעצור את זה". גם חברו למפלגת "יש עתיד", עידן רול הגיב: "מפלגת נועם מראה שהיא דווקא כן בעד שוויון- היא שונאת להטב ונשים באותה מידה. האשמה והחרפה רשומות על אחד, בנימין נתניהו. איפה אתן חברות הכנסת של הליכוד ואיך אתן עוברות על זה בשתיקה?!".
 
גם יושבת ראש מפלגת העבודה, מרב מיכאלי תקפה: "‏אחרי שבקורונה נתניהו הכניס את הנשים למטבח, עכשיו השותפים הטבעיים שלו במפלגת נעם רוצים להוציא אותנו, הנשים, ממוקדי קבלת ההחלטות. זו לא מתיחת 1 באפריל. רק 100 שנה יש לנו זכות בחירה. כל צעד במאבק שלנו לשוויון הוא עולם ומלואו. זה החושך שנתניהו הכניס לכנסת. הם והוא והאפליה חייבים ללכת".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה רק שמאלנים מתלוננים?
    ישראל 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מעניין שכל אלה שכנגד נתניהו מנסים להשמיץ את מפלגת נעם ואת הדרישות שלהם. כנראה שכל השאר שלא מנסים לחפש סתם דברים מבינים שאף אחד לא מזלזל בנשים והעניין בסעיף הזה זה היכולת שנותנים למשרד המשפטים להתערב בצהל ובמוסדות מדינה, ובתואנה של שוויון הם פוגעים בצהל ובמדינת ישראל. אתם מזלזלים בהבנה שלנו את דברי המפלגה. זה ממש יהירות וחוצפה. מי אתם חושבים שאתם שתוכלו להסביר לנו מה הם מתכוונים? ועוד עםהסבר כזה מופרך ומנותק מהמציאות.
    סגור
  • 1.
    תיראו כמה אנחנו דמוקרטים... גם לטליבאן יש פה ייצוג!
    פרנק שמלצר 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    9 3
    פתאום בן גביר הכהניסט נראה מה זה מתון....
    סגור