ויראלי

"מחנה השינוי" או אולי ״גוש השינוי״ - מאיפה השם הזה צץ ולמה?

הניסיון של המפלגות שמבקשות להחליף את נתניהו בראשות הממשלה הצליח והמונח התקבע בתודעה, אבל מה גרם לשם החדש של מפלגות השמאל-מרכז-ימין-ערבים לחבור לשם כה מפוצץ? גיא זוהר מסביר ב'מהצד השני' מה קרה. צפו:
מערכת ice | 
גיא זוהר מהצד השני (צילום צילום מסך כאן 11)
מהיכן הגיע המונח 'גוש השינוי' או 'מחנה השינוי'? ניסיון להנדסת תודעה או שמא שם מכובס לאסופת מפלגות שמבקשת להחליף את ראש הממשלה בלי שום קשר לעמדות הפוליטיות שלהן והמרחק האידיאולוגי ביניהן. ב'מהצד השני' ניתחו את הנושא שעלה לקראת הבחירות והיה שונה מכל מערכת בחירות שקדמה לכך. 
זוהר שאל: "רגע של עברית, שמתם לב שאין יותר 'רק לא ביבי'? פאסה. אמור מעכשיו, 'מחנה השינוי' או גוש השינוי'". בווידאו לאחר מכן נראו מהדורות החדשות השונות שואלות לגבי ההתנהלות ב'גוש השינוי' וזוהר תהה: "מאיפה זה בא פתאום? 'גוש השינוי' מהיכן זה הפציע? האם מישהו הינדס לנו את התודעה?".
בקטע מחדשות 13 נראה ויכוח בין אבישי בן חיים לאביעד גליקמן בנושא. "מי נתן את ההוראה?", שאל זוהר. "למה כולנו התחלנו להשתמש במושג שלא השתמשנו בו קודם? מסתבר שהשימוש במונח 'מחנה השינוי' לא התחיל בבחירות האלה. למעשה, מצאנו את זה כבר בסבב הבחירות הראשון מבין הארבעה שהיו, בפריפריה של המפלגות". אהוד ברק ואבי גבאי אכן השתמשו במונח הזה על פי הווידאו.
זוהר אמר: "כן, עברו שנתיים, רק שנתיים, אבל אז זה לא תפס כמו היום. גם השנה זה התחיל חלש", בוגי יעלון אמר במסיבת עיתונאים של תל"ם ויועץ התקשורת משה קלוגהפט הסביר זאת בדיוק כמו חברת הכנסת אורנה ברביבאי. "טפטוף שככל שהתקרבנו ליום הבחירות הפך למבול. מה משותף לכל מי שמשתמש בו? כולם פוליטקאים שרוצים שינוי, שינוי מסוים מאוד", הסביר זוהר.
גם בסדרת הסרטונים לאחר מכן המשיכו כולם בראיונות לקראת יום הבחירות השתמשו במונח 'מחנה השינוי'. זוהר תהה: "אוקיי, זה די הרבה פעמים להגיד במשפט אחד מחנה השינוי. אבל מה שהכי מעניין הוא שהניסיון המאומץ של הפוליטיקאים תפס, ואיך אנחנו יודעים? כי תראו איך התקשורת קוראת לגוש השינוי".
בווידאו נראים המדגמים בערוצים תחת הכותרת 'הגוש להחלפת נתניהו', בשונה לבחירות לפני כן שנקרא 'גוש מרכז-שמאל'. זוהר הסביר: "כן, התקשורת השנה זיהתה שהמחנה שרוצה להחליף את נתניהו הוא לא מרכז-שמאל, פשוט גוש להחלפת נתניהו. זה עבד להם לגוש השינוי ואתם יודעים מה זה שינוי? זה לא לימין ולא לשמאל, אלא שינוי של ראש הממשלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה