ויראלי

'פוצץ' את מענקי הקורונה של כל העיירה, האם ייענש?

גבר בן 24 מיפן קיבל בהכנעה סכום כסף ענק שנכנס לחשבון הבנק הפרטי שלו. הוא לא שאל שאלות ולא דיווח לאף אחד כשהוא קיבל לחשבונו את כספי המענקים של כל משקי הבית של העיירה שלו. מה קרה כשנדרש להחזיר לאלתר את מלוא הסכום?
מערכת ice | 
אילוסטרציה לאס וגאס (צילום Pixabay)

צעיר בן 24 מהעיירה אבו שבמערב יפן קיבל לחשבון הבנק שלו את כל כספי המענקים שהיו מיועדים למשפחות רבות שנפגעו ממשבר הקורונה. הצעיר קיבל ישירות אל חשבון הבנק שלו 46.3 מיליון ין אך לא התעניין מנין הגיע הסכום האסטרונומי ולא פנה לגורמים הרלוונטיים לבירור. במקום זאת הוא יצא לסבב הימורים ובתוך שבועיים הפסיד את כל הסכום, שווה ערך ל-358 אלף דולר.

גורמים בעירייה הבינו שהכסף, שאמור היה להגיע למשפחות שנפגעו ממשבר הקורונה, לא הגיע ליעדו ובמקום לשלוח לצעיר מענק של אדם יחיד בסכום של מאה אלף ין (כ-774 דולר), הם העבירו לו בטעות את כל הכסף של כולם, שיועד ל-463 משקי בית בעיירה. עם גילוי הטעות, העירייה הגישה תביעה נגדו בשבוע שעבר, בדרישה שיחזיר לאלתר את הכסף, בתוספת הוצאות משפטיות.
 

אלא שהצעיר אמנם הסכים להחזיר את הכסף, אך טען כי הוא כבר "הועבר" מחשבונו. לפי רישומי הבנק, הוא משך את הכסף בין 8 ל-21 באפריל. ראש עיריית אבו, נוריהיקו המאדה, תיאר את מעשיו של הצעיר כ-"בלתי נסלחים" והודיע שהוא יעשה את כל המאמצים כדי לקבל בחזרה את הכסף שאמור היה להגיע לידיים אחרות. אולם על פי הערכות, הצעיר לא מחזיק בבעלותו נכסים ולכן העירייה תתקשה להחזיר לעצמה את ההפסד.

 



עורך דינו של הצעיר סיפר השבוע כי הוא הימר על כל הסכום באתרי קזינו און ליין שבהם גלש בטלפון הנייד, והוסיף שיהיה "קשה" להחזיר לעירייה את הסכום המבוקש, כיוון שאין ברשותו נכסים הרשומים על שמו. 

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, עורך הדין סיפר לעיתון "יומיאורי שימבון" שמרשו "מצטער מאוד", לדבריו, שהשתמש בכסף שאינו שייך לו, בוא הוסיף שמרשו מתכוון "להחזיר את הכסף, אפילו אם זה יהיה בתשלומים". בינתיים, בתקשורת היפנית דווח כי 100,000 ין נשלחו מחדש לכל משקי הבית שהיו אמורים לקבל אותם מלכתחילה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה