UNDER 40

"לקוחות חושבים שאם אתה מכיר את הכתב אז אין בעיה לדחוף אייטמים"

איתי בן חורין, שותף במשרד ייעוץ התקשורת בן חורין-אלכסנדרוביץ' על בניית המשרד, האכזבה מתוצאות הקמפיין של מפלגת העבודה, הסירוב לעבוד עם לקוחות מטעמי אידיאולוגיה ואיך שחקן הכדורסל טל בורשטיין השפיע על דרכו
נעמה תורן |  16
איתי בן חורין חולם להגיע לפוליטיקה. עד אז הוא מוצא דרך לשלב אידיאולוגיה וקריירה: מאז שחרורו מצה\"ל הוא מוביל בהתנדבות את המאבק לגיוס חרדים, כולל הגשת הבג\"ץ נגד חוק טל והקמת הפורום לשוויון בנטל. בין לקוחות המשרד שלו ושל טל אלכסנדרוביץ שגב אפשר למצוא את רשות החשמל, האוניברסיטה הפתוחה, יד ושם, הדקה ה-90, לבנת פורן, ועוד.
על המדף אפשר למצוא אצלם 15 פרסי אריה שואג של איגוד הדוברות ויחסי הציבור ב-5 השנים האחרונות - יותר מכל משרד אחר בענף. ועדיין הוא רוצה לשכוח את הבוקר של אחרי הבחירות האחרונות, כשהתברר לאן הגיעה הלקוחה שלי יחימוביץ\' עם המפלגה שלה.
1.מי/ מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
חשיבות הצוות. הרבה פעמים כשבוחנים יועצים מהתחום שלנו מדברים על פרסונות - אני רוצה לעבוד עם X או Y. אבל בעצם הדבר החשוב ביותר בענף שלנו זה איכות הצוות המטפל בך. בכדי לתת את השירות הטוב ביותר ללקוח צריך 3-5 אנשי מקצוע שכל אחד אחראי על חלק מהעבודה וכך אפשר להביא להישגים. על כן בנינו צוות מהטובים בענף.
2.מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
יש מן מחשבה כזו אצל לקוחות ויועצים שיש עבודה קלה. שאם אתה מכיר כתב או עורך אז אין בעיה \"לדחוף\" אייטמים. ביום יום, למרות החיבורים המצויינים עם כל העורכים והכתבים, מה שמוכר זה איכות הסיפור וההגשה שלו לעיתונאי. אנחנו מייצרים מדי יום עשרות אייטמים, וכולם מוגשים לעיתונאים רק לאחר עבודה רצינית. אפשר למכור \"ספינים\" פעם פעמיים, אבל לאורך זמן אם אין לך יכולת לעבוד באופן עקבי ומקצועי - אתה נעלם -וזה מה שקורה למרבית המשרדים בענף.
3.מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
בניית השותפות בן חורין אלכסנדורביץ. הצלחנו בתוך 5 שנים בלבד להפוך לאחת מהחברות הגדולות בענף עם למעלה מ-60 לקוחות וצוות של למעלה מ-20 עובדים וזה בזכות שותפות סינגרטית יוצאת דופן וחברות אמת. יש לנו המון דוגמאות להצלחות מקצועיות, אבל כמי שלא מאמין בהצלחה חד פעמית ההישג הגדול שלנו הוא היכולת לצמוח באופן עקבי במשך 5 שנים. מדי יום אני לומד מטל שהיא גם אדם מופלא וגם יועצת התקשורת הטובה בישראל להערכתי.
4.מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
הבוקר שהתעוררתי אחרי הבחירות האחרונות ונתבשרנו שהתוצאה הסופית של הבחירות הן שמפלגת העבודה זכתה רק ב-15 מנדטים. ניהלנו את קמפיין המפלגה ובמהלך דרך היו הרבה עליות ומורדות, לצערי הרב המטוטלת נפלה דווקא בשפל גדול. היו לכך המון נסיבות, אבל השורה התחתונה הייתה מאד מאכזבת ובהחלט יש לנו חלק מהאחריות. יחד עם זאת, אני ממש שמח על התקופה שבה שירתנו את שלי יחימוביץ\', מנהיגה אידיאולגית וחכמה, והכרנו צוות נדיר של אנשים מחויבים. אני מאד מקווה שמפלגת העבודה תחזור לשלטון בעתיד.
5.מה הקשר בעיניך בין אידיאולוגיה ופעילות פוליטית חברתית לבין פרסום ושיווק?
אני לא מאמין שאפשר לעבוד בצורה טובה במקצוע שלנו ללא אידיאולוגיה. אנחנו משמשים למעשה כ\"שרי החוץ\" של הלקוחות שלנו, ואם לא נאמין להם ובהם לא נוכל להעביר מסרים אמינים לעיתונאים. כמובן שיש לקוחות רבים שאני לא צריך להתחבר לכל מילה שלהם ועדיין אוכל לייצג אותם - אבל הכל במסגרת חיבור בסיסי עם הרעיון ועם האיש שעומד בראש הארגון שאנחנו מייצגים.
6.האם יש לקוחות שלא תסכים לעבוד איתם, אידיאולוגית?
בוודאי. מדי שבוע אנחנו מסרבים ללקוחות, וזה גם כתוב בצורה ברורה באתר שלנו. לא נעבוד עם גופים לא ציוניים, גזעניים או כאלה שמקדמים מוצר רע. לשמחתי, אנחנו משרד מצויין אשר יכול לבחור את הלקוחות שלנו- אם חלילה לא נהיה במצב שאנחנו יכולים לבחור לקוחות, לא נהיה במקצוע.
7.מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
כשאנחנו מנהלים מאבק ציבורי, יש לי את היכולת לדרוש מהלקוחות שלי לצאת לשטח להפגנות מכיוון שאני אישית השתתפתי בכל סוג הפגנה אפשרית - החל משביתת רעב בת 8 ימים, צעידה בכל הארץ, סגירת הכניסה לכנסת, הכנסת שפנים חיים לכנסת, נאום בפני 30 אלף איש ועוד. מאבק ציבורי לא יכול להתנהל רק מחדרי ישיבות וכורסאות - והוא חייב לעבור בשטח - וכמי שהיה שם, יש לי את היכולת לייעץ איך לעשות את זה נכון.
8.אם לא היית עוסק בייעוץ תקשורתי, בטוח היית:
שני עולמות נוספים מושכים אותי. הראשון הוא כתיבת ספרים. עד היום כתבתי שניים, ואני מניח שכשיהיה לי זמן נוסף והשראה אמשיך לכתוב. עולם נוסף הוא עולם הפוליטיקה - כנבחר ולא כיועץ. יתכן שבעתיד הלא קרוב אעשה את הצעד הזה.
9.מי פתח לך דלת?
שניים מרכזיים. הראשון היה טל זילברשטיין שקיבל אותי לעבודה אצלו במשרד מייד אחרי השירות הצבאי שלי במגלן. עד היום אני שומר את המכתב שכתבתי לו - שאני מוכן לעבוד אצלו גם כשליח...הוא קיבל אותי לעבודה בחדר תקשוב, וזה היה בית ספר מצוין. השני היה איל ארד, אשר לקח אותי לעבודה כמנהל תיקים כבר בגיל 23, ויצא לי לעבוד על לקוחות מאד מרתקים כמו התאחדות התעשיינים והסוכנות היהודית בגיל כל כך צעיר שבכלל לא קלטתי עד כמה הדברים שאני עוסק בהם הם חשובים ומהותיים. למדתי מאייל הרבה על חשיבה אסטרטגית, ניהול קמפיין וניהול לקוחות.
10.כשהיית קטן מה רצית להיות?
שחקן כדורסל. שיחקתי בבני הרצליה מגיל הגן ועד הצבא. ואז יום אחד הביאו אלינו איזה \"ילד פלא\" מרעננה בשם טל בורשטיין, ומהר מאד מצאתי את דרכי החוצה. בדיעבד-כל הצדדים הרוויחו מהמהלך...
11.מה הקושי להתבלט עם המוצר שלך?
יש המון שחקנים בענף שלנו, ולפעמים קשה להבחין מהו משרד איכותי. הרבה לקוחות מגיעים עם ניסיון רע ומר עם משרדים אחרים. אני זוכר פגישה עם לקוח שאמר שהוא הרגיש שהוא \"חולל\" ע\"י המשרד הקודם. לשמחתי אנחנו מצליחים להחזיק עם לקוחות גם 4-5 שנים וזה בזכות מתן ערך לאורך זמן.
12.פרגן למתחרים
יש לי מספר קולגות שאני מאד מעריך מקצועית: זמיר דחב\"ש, משה דבי, מוטי שרף ,רונן צור, פופי אריאלי הם לדעתי המשרדים שניצבים היום, יחד איתנו, בקטגוריה של המשרדים המובילים בישראל (כמובן רני רהב ומושיק תאומים הם עדין הבכירים מהדור המייסד). באשר למהלך ספציפי, בולטים בעיניי דוברי העיריות גידי שמרלינג בתל אביב, עידו מינקובסקי בחיפה ויוסי גוטסמן ואביתר אלעד בירושלים. דוברים אלו מצליחים כל הזמן לחדש ולעשות יחסי ציבור מעולים לערים שהם מייצגים ואני מאד מתרשם מהעבודה שלהם. גם לירן דן שעובד עם ראש הממשלה הוא להערכתי מהטובים ביותר שיש, והוא עושה עם נתניהו ,למרות כל הקשיים, עבודה מופלאה.
13.מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
\"אני רוצה לראות תוכנית\". הצוות שלנו נתקל מדי יום באתגרים מורכבים ולעיתים מנסים למצוא פיתרון \"רגעי\". אני מאמין בתוכניות עבודה מסודרות, ולא מניח לעובדים עד שאין לנו תוכנית אסטרטגית ותוכנית עבודה כוללת על פי המודלים הייחודיים שבנינו במשרד.
14.מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה/עבודה שלך?
כמה סיכונים, שאחריות מקצועית בצידם, לקחת בתיק של לקוח. אפשר לעשות את העבודה שלנו כמעט ללא סיכונים וללא לקיחת אחריות. הרבה פעמים אני מתווכח עם הלקוח על עמדה שלי תוך לקיחת אחריות מלאה - ואני יודע שאם זה לא מצליח - אני אהיה \"האשם הבלעדי\". הרבה פעמים אני כן מעדיף \"לשחק התקפי\" תוך סיכונים בכדי להרוויח יותר, מאשר ללכת על בטוח ולהרוויח מעט. ההישגים הגדולים מגיעים מסיכונים, וזו תפיסת עולמי המקצועית.
15.מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אנחנו ניצבים היום בפני קפיצת מדרגה משמעותית בהיקף הלקוחות וצוות העובדים שלנו, ואני רוצה להצליח לעשות זאת מבלי לאבד את איכות השירות שאנחנו נותנים.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    1
    JCfUZQsq 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1
    סגור
  • 15.
    משרד איכותי ומקצועי
    לא צינית 09/2013/29
    הגב לתגובה זו
    7 5
    פשוט ככה ובלי להיכנס ליותר מדי מחמאות.
    סגור
  • 14.
    מי עוד קיבל כמוני בחילה מרוב מחמאות עצמיות???
    ארז 09/2013/24
    הגב לתגובה זו
    8 6
    בסך הכל עוד יחצ"ן
    סגור
  • 13.
    משרד מעולה - צוות מנצח - מנהלים מקצועיים! (ל"ת)
    יובל 09/2013/24
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • 12.
    שאפו. עשו דברים גדולים
    אורן 09/2013/23
    הגב לתגובה זו
    8 6
    יש שם מנכ"לים רציניים עם עובדים מצויינים שגדלים שם בפנים ואווירה מאד טובה
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    משרד נחמד. שום דבר מיוחד. (ל"ת)
    עורך בכיר 09/2013/23
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 10.
    בן חורין הוא מהמקצוענים ביותר שיש! שאפו. (ל"ת)
    אחד שיודע 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 9.
    גאים בך- הצלח בדרכך
    הפורום לשוויון בנטל 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מקווים מאוד שלא ירחק היום וגם במאבקנו למען שרות=לכולם נצליח. בינתיים, המון הצלחה בעבודתך מהחברים בפורום לשוויון בנטל
    סגור
  • 8.
    בדיחה ושמה...
    רונן 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    עם כל הכבוד, משרד שהפיל את מפלגת העבודה לא יכול להיות בשורה הראשונה וגם לא השניה של המשרדים בארץ. כל דרך ועצה (וזה מבפנים) התבררה ככישלון והפכה את מפלגת העודה לפאתטית הרבה יותר משהיתה.
    סגור
  • 7.
    תותח אמיתי. אדם ערכי וישר. זה נדיר בתחום (ל"ת)
    אנונימי 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 6.
    משרד טוב אבל משלמים שכר רעב.גם למנהלים
    עבדתי שם 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מכירה את המשרד, טל ואיתי מצוינים אבל לא אוהבים לשלם. אמנם צוות לא קטן כפי שהם מציינים אך תחלופה גבוהה מאוד ושכר מאוד מאוד נמוך. אני לא רוצה לספר לשתי הסמנכליות (אושרת/מיכל) שם כמה אני מרוויחה שלא יתפחלצו. או יותר נכון כמה הן עובדות בשכר נמוך
    סגור
  • 5.
    סיוט של משרד לעבוד בו
    דן 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    העובדים בורחים משם כמו מאש
    סגור
  • 4.
    משרד מצוין, תענוג לעבוד (ל"ת)
    כתב 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 3.
    משרד מעולה. איש מעולה
    דורית 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בשקט בשקט נהיו מאד גדולים. מפרגנת
    סגור
  • 2.
    משרד קטן אך חביב. עובדים קשה. יצליחו (ל"ת)
    מביט מהצד 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    בן חורין אימפריה!!!!!!!!!!!!!
    עורכת בכירה 09/2013/22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בלי צחוק, המשרד הכי טוב בישראל!!!!!!!!!!!!!
    סגור