תרבות ופנאי

הסרט "גולדה" זכה בפרס יוקרתי: "רוצים לראות הנהגה ישראלית ופלסטינית"

הסרט "גולדה" של הבמאי הישראלי גיא נתיב, שבו מככבת השחקנית הבריטית הלן מירן, זכה בפרס היוקרתי של קרן הקולנוע למען השלום לשנת 2024 בברלין. ניצולת השואה בת ה-102 העניקה לשניים את הפרס בטקס פרסי הגאלה
מערכת ice | 
גיא נתיב (צילום יח"צ)

"גולדה", סרטו עטור הפרסים של הבמאי הישראלי גיא נתיב, זכה אתמול (שני) לכבוד רב בטקס פרסי הגאלה היוקרתי של קרן הקולנוע למען השלום לשנת 2024. בטקס שנערך בברלין, הבמאי גיא נתיב והשחקנית הבריטית שגילמה את ראש ממשלת ישראל, דיים הלן מירן, זכו בפרס היוקרתי ״יונת הכבוד של הקולנוע למען השלום".

הפרס המיוחד הוענק לראשונה השנה על רקע האקלים הפוליטי בגרמניה ועלייתה של האנטישמיות ברחבי העולם בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. קרן הקולנוע לשלום החליטה העניק כבוד רב לבמאי הישראלי ולשחקנית על עבודתם המשותפת בסרט "גולדה" ואת הפרס העניקה להם ניצולת השואה מרגוט פרידלנדר בת ה-102. 
 



בנאום קבלת הפרסים התרגש הבמאי הישראלי גיא נתיב ואמר לנוכחים: "שלאחר מלחמת יום כיפור הטראומטית התחלפו ממשלות ומנהיגים, אנואר סאדאת ומנחם בגין חתמו על הסכם שלום היסטורי שחסך אלפי קורבנות. גם הפעם אנחנו רוצים לראות הנהגה ישראלית ופלסטינית חדשה עם חזון ואומץ לעשות שלום היסטורי בין שני העמים". 

הסרט "גולדה" גם גרף את הפרס הראשי לקולנוע למען השלום לשנת 2024, אשר באופן יוצא דופן התחלק השנה בין שלושה סרטים: "גולדה" בבימוי של נתיב, נפש אחת (One Life), בבימויו של ג'יימס יוז ואזור העניין (The Zone Of Interest) של הבמאי ג'ונתן גלייזר.
בין האורחים הנכבדים שנכחו בטקס פרסי קרן הקולנוע לשלום לשנת 2024 בברלין, ניתן היה להבחין במזכירת המדינה של ארצות הברית לשעבר, הגברת הילארי קילנטון והשחקנית שרון סטון. שתיהן  זכו בפרסים על תרומתן לזכויות אדם ולשלום.

בתמונה: הלן מירן   (צילום: יח"צ)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה