דיגיטל וטק

אנבידיה במהלך ענק: אלו שיתופי הפעולה שיסייעו בקידום תחום המחקר

אנבידיה מכריזה על שילוב של שבב העל Grace Hopper במחשבי על ומציגה שיתופי פעולה חדשים בתחום המחשוב הקוונטי. מדובר בתשעה מחשבי על חדשים שעושים שימוש בשבב-על מסוג NVIDIA Grace Hopper
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
אנבידיה, ענקית הבינה המלאכותית והמחשוב המואץ, חשפה היום (רביעי) שורה של שיתופי פעולה עם מכוני מחקר מדעיים, פרויקטים מובילים למחשוב-על ומרכזים לאומיים למחשוב קוונטי ברחבי העולם.
מדובר בתשעה מחשבי על חדשים שעושים שימוש בשבב על מסוגNVIDIA Grace Hopper. כוח העיבוד המשותף של המחשבים החדשים הוא של 200 אקספלופס, השקול ל– 200 קווינטיליון חישובים לשנייה.
לטענת ענקית הבינה המלאכותית, שיתופי הפעולה האסטרטגיים נועדו לקדם ולייעל מחקרים מדעיים פורצי דרך בתחומים שונים: שינויי אקלים וגילוי תרופות על ידי שימוש בכוח עיבוד בינה מלאכותית עוצמתי במיוחד וחסכוני באנרגיה.
מחשבי העל שהוצגו על ידי הנהלת אנבידיה הינם רבים ושונים, וביניהם ניתן למנות את מחשב העל EXA1 של הרשות לאנרגיה אטומית של צרפת, מחשב העל Helios בפולין, מחשב העל Alps במרכז הלאומי השוויצרי למחשוב על ו-Jupiter במכון Julich למחשוב על בגרמניה, וכן מחשבים נוספים בארצות הברית, בריטניה ויפן.
לטענת ענקית הבינה המלאכותית, מדובר בשבבי על שהופכים את מערכות ה-GH200 למנוע שמאחורי מרכזי מחשוב-העל מבוססי הבינה המלאכותית המובילים בעולם. איאן באק, סגן נשיא למחשוב-על באנבידיה: ״מערכות מבוססות NVIDIA Grace Hopper הופכות לחלק חיוני ממערכות של מחשוב עתיר ביצועים בשל היכולת שלהן לחולל טרנספורמציה בתעשיות שונות, ובאותה עת לשפר את היעילות האנרגטית״.
מלבד זאת, אנבידיה הכריזה כי פלטפורמת התוכנה בקוד פתוח NVIDIA CUDA-Q, תשמש להאצת מחשוב קוונטי במכוני מחקר ומרכזי מחשוב על לאומיים בגרמניה, יפן ופולין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה