השוק

חברת הדירוג S&P מורידה את התחזית לבנקים בישראל

אחרי שבחברת דירוג האשראי הורידו את הדירוג של ישראל, מורידה S&P את התחזית של המערכת הבנקאית שהיא השתקפות של המצב המקרו כלכלי בישראל; בחברה מציינים שהמערכת המקומית עלולה לסבול מהרעה במצב המקרו
ניצן כהן |  4
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
אחרי שהורידה את דירוג האשראי של ישראל, הורידה היום חברת דירוג האשראי S&P את אופק הדירוג של הבנקים בישראל. לא צריך להתרגש יתר על המידה מהורדת אופק הדירוג של המערכת הבנקאית בעיקר בשל העובדה שהאופק הופחת (לשלילי מיציב) בגלל מצב המקרו.
נסביר לרגע את הדברים. באופן עקרוני מערכת בנקאית היא שיקוף של מצב המקרו ולכן כשמצב המקרו מתערער בגלל מדיניות ממשלתית בעייתית ובגלל מלחמה שעלולה להתפתח למלחמה רב זירתית וכן הלאה ברור שמצב המקרו יתערער ואז אם אנחנו משקללים את הנתונים ורואים ממשלה שמנסה להעביר חוקי מהפכה משפטית, מדינה שמותקפת על ידי ארגוני טרור, הרי שכושר הפירעון של הפרטים המרכיבים את אותה החברה עלול להיפגע.
 
המשמעות המיידית של פגיעה בכושר פירעון של פרטים בחברה כמו בישראל בעיתוי הנוכחי מגבירה את החשש מפני הפסדי אשראי של הבנקים ומכאן ובהינתן הפסדים גדולים מידי הרי שהמערכת הבנקאית לא תוכל לענות על כל צורכי האשראי ומכאן שהעסקים שלה יפגעו ולכן מורידים את אופק הדירוג.
כאן המקום לציין ולהדגיש כי הבנקים בישראל מפוקחים על ידי בנק ישראל והפיקוח על הבנקים וכאן נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון והמפקח על הבנקים דני חחיאשווילי שחשופים לנתוני המערכת הבנקאית כדבעי מביעים את ביטחונם ביציבות המערכת ואז נשאלת השאלה אם רמות הרווחיות הגבוהות שאפיינו את הימים טרום המלחמה, ישמרו לאורך זמן וכאן נכנסת חברת הדירוג S&P שמביעה חשש מרומות הרווחיות אבל אינה מביעה חשש ליציבות הכוללת של המערכת.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מעניין מה הדירוג של ארהב
    זה בולשיט 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי הפרעות באוניברסיטאות...
    סגור
  • 3.
    אם תוסיפו לכך תרחיש קיצון
    רוני 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל אפשר, של חברות בנייה שלא מצליחות לפרוע חובות-קיבלתם קריסה קולוסאלית של המערכת הבנקאית.
    סגור
  • 2.
    אז זה אומר זמחירי הדירות יעלו ? יש ביקוש כבוש מרפיח (ל"ת)
    מתווך סתום 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    הבנקים
    אלכס 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא לדאוג לבנקים. בלי הבנקים אין מדינה. לא ניתן להזיז אבן בלעדיהם. הם אוכלים הכל,נבלות,עצמות ושאר מזיקים.
    סגור