השוק

בעל הבית השתגע: הבנק יסיר את ההגבלות, הבונוס לעובדים יזנק?

בנק ההשקעות גולדמן זאקס הסיר את מכסת הבונוסים של הבנקאים בעקבות שינויי חקיקה בבריטניה. המבקרים טענו שהבנקים הצליחו לעקוף את ההגבלה על הבונוסים על ידי הגדלת משכורות הבסיס. בהצהרה שנמסרה לתקשורת אישר את הפרטים: "גישה זו מעניקה גמישות רבה יותר לנהל עלויות קבועות לאורך המחזור ולשלם עבור ביצועים". 
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום ויקיפדיה)
בנק ההשקעות גולדמן זאקס הפך לראשון להסיר את מכסת הבונוסים של בנקאים בעקבות שינויים בחוקים בבריטניה שהוכנסו בשנה שעברה. הבנק אמר שהמהלך צפוי לספק "גמישות רבה יותר" והוא קרוב יותר למודלים של מרכזים פיננסיים גדולים אחרים כמו סינגפור וניו יורק. בנקים גדולים אחרים שוקלים מהלך דומה.
הבונוסים הוגבלו לשכר בסיסי כפול במהלך שהציג האיחוד האירופי ב-2014. המגבלה על בונוסים של בנקאים הונהגה על ידי האיחוד האירופי ב-2014 למרות התנגדות בריטניה, כדי לנסות להרתיע את לקיחת הסיכונים שתרמה למשבר הפיננסי הגדול של 2008.
 
המבקרים טענו שהבנקים הצליחו לעקוף את ההגבלה על הבונוסים על ידי הגדלת משכורות הבסיס. לאחר מכן, זה הקשה על הפחתת משכורות, או החזרי שכר אם התגלתה התנהלות בלתי הולמת. הבנקים טענו כי תקרת הבונוס מקשה על משיכת כשרונות מארה"ב ואסיה לבריטניה.
גולדמן זאקס אמר בהצהרה: "גישה זו מעניקה לנו גמישות רבה יותר לנהל עלויות קבועות לאורך המחזור ולשלם עבור ביצועים. היא מקרבת את בריטניה לנוהג במרכזים פיננסיים גלובליים אחרים, כדי לתמוך בבריטניה כמקום אטרקטיבי|. על פי הדיווחים, מספר בנקים אחרים בחנו את מדיניות השכר שלהם לאור השינויים.
כאשר הוכרזה ההחלטה להסיר את תקרת הבונוס בשנה שעברה, המזכיר הכללי של קונגרס איגודי העובדים, פול נובאק, כינה זאת "עלבון לאנשים עובדים" כאשר "מיליונים במעלה ובמורד המדינה נאבקים להסתדר". השינוי לא התקבל בברכה על ידי בנקאים, שחלקם מעדיפים לקבל יותר מהכנסתם כשכר בסיסי במקום בונוסים שתלויים בביצועיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה