השוק

מכה לענף הנדל"ן: אלו שתי החברות שיוצאות ממדד ת"א 35

הבורסה לניירות ערך פרסמה כי יתבצע עדכון חצי שנתי למדדי המניות. מדד הדגל של הבורסה יאלץ להיפרד, לפחות לעת עתה, משיכון ובינוי וקבוצת אשטרום. השפעות המלחמה על חברות הבנייה ניכרות, ויציאה או כניסה למדדים חשובים עשויה להקטין או להגדיל את הביקושים למניה בהתאם
מערכת ice | 
מניות (צילום shutterstock)
הבורסה לניירות ערך בתל אביב פרסמה הבוקר (שישי) כי יתבצע עדכון חצי שנתי למדדי המניות. עדכון המדדים החצי שנתי כולל כמה בשורות רעות לחברות גדולות במשק, ובשורות משמחות לאחרות. החשיבות של כניסה למדדים יוקרתיים כגון ת"א 35 יכולה להשפיע באופן מיידי על החברה ויש לשער כי הביקושים למניה יעלו באופן משמעותי בהתאם.
בתוך כך, שתי חברות נדל"ן גדולות צפויות לצאת ממדד ת"א 35 היוקרתי - מדד הדגל של הבורסה ובו 35 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר מבין החברות הנסחרות: שיכון ובינוי וקבוצת אשטרום. השפעות המלחמה המתמשכת על ענף הנדל"ן ניכרות גם בהישגיו במדד, כאשר שיכון ובינוי רשמה הפסדים של כ-244 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023 בלבד.
 
מסחר הנעילה יצא לדרך באופן רנדומלי בין השעות 16:44-16:45, ובמהלכו צפוי מחזור של כ-4 מיליארד שקל בשוק המניות. גם ענקית המזון שופרסל חוזרת למדד 35 לאחר שנה וחצי מאז התרסקות המניה בעקבות הדו"ח החלש של הרבעון הראשון לשנת 2023. גם חברת התעופה אל על מצטרפת למדד תל אביב 125.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה