השוק

אל על בהישג נפלא: נכנסה לראשונה בתולדותיה למדד היוקרתי

הבורסה לניירות ערך בתל אביב הודיעה על עדכון חצי שנתי למדדי המניות: חברת התעופה אל על נכנסה לראשונה בתולדותיה למדד ת"א 125
מערכת ice |  2
מחירי טיסה (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock, דוברות אל-על)
הבורסה לניירות ערך בתל אביב הודיעה על עדכון חצי שנתי למדדי המניות. כאשר העדכון ייקבע איזה חברות נכנסו למדדים המובילים, וגם למדד היוקרתי - מדד 35, ואיזה חברות ייצאו הפעם. המשמעות עבור המשקיעים ובעלי המניות יכולה להיות דרמטית במיוחד.
חמש חברות חדשות מצטרפות למדד תל אביב 125 ביניהן חברת התעופה אל על, שנכנסת לראשונה למדד היוקרתי על רקע הזינוק שלה במסגרת המלחמה. בנוסף לאל על, גם אלקטריאון, דלתא מותגים, ישרוטל ותורפז נכנסות למדד היוקרתי. לעומת זאת, חמש חברות נגרעות ממדד תל אביב 125. מדובר בחברות אלטשולר שחם, ארד, בזא, גילת וזפירוס שיצאו מהמדד היוקרתי בבורסה לניירות ערך.
 
כידוע, על רקע מלחמת "חרבות ברזל", חברות תעופה בינלאומיות רבות ביטלו או צמצמו את הטיסות שלהם לישראל וממנה, מה שהשפיע ישירות על חברת התעופה הגדולה ביותר בישראל, אל על, שבחלקים גדולים מאוד בתקופה הזו הייתה החברה היחידה, יחד עם חברות התעופה הישראליות ישראייר של רמי לוי וארקיע, שמפעילה טיסות מנתב"ג, כך שנתח השוק שלה גדל משמעותית וכך גם ההכנסות והמכירות של כרטיסי טיסה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מזל טוב לאלעל. על הניצול הציני של מצב מלחמה.
    יהודה 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להעלאת מחירים חסרת תקדים.
    סגור
  • 1.
    גרידיות זה שם המשחק
    עדי 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו בטח. המלחמה עשתה להם רק טוב והגרידיות רק מתעצמת. מאחלת לחברה שייכנסו לקשיים כלכליים ושייסגרו. בתקווה שהפעם המדינה לא תציל אותם. אני גם די בטוחה שלביבי יש אינטרס מובהק בהצלחתם היות וכנראה מחזיק בדי הרבה מניות 'להם. תבינו, המלחמה הזאת היא כלכלית נטו והבעיה היא אלו שמרוויחים ממנה.
    סגור