בעולם

בהלה בברזיל: סופת גשמים משתוללת, יותר מ-30 הרוגים ו-60 נעדרים

סכר הידרואלקטרי קרס בדרום המדינה לאחר ימים של הצפות משתוללות. יותר מ-500 אלף איש מצאו את עצמם מנותקים מרשת החשמל או המים. התושבים עלו על הגגות כאשר בתיהם מתמלאים במים. המושל לייטה: "אנחנו צריכים להציל מאות אנשים בעשרות עיריות"
מערכת ice | 
סופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
סכר הידרואלקטרי קרס בדרום ברזיל לאחר ימים של גשמים עזים שגרמו להצפות מסיביות, והרגו יותר מ-30 בני אדם. גורמים רשמיים אומרים כי עוד 60 בני אדם נעדרים במדינת ריו גרנדה דו סול. כ-15,000 תושבים נמלטו מבתיהם מאז שבת. לפחות 500,000 איש שוהים בלי חשמל או מים נקיים ברחבי המדינה.
הסכר שהתפרץ גרם לגל של שני מטרים (6.6 רגל), גרם לבהלה ולנזק נוסף באזורים שכבר הוצפו. הסכר ממוקם בין עיריית קוטיפורה לעיר בנטו גונסאלבס. מזג האוויר הקיצוני נגרם משילוב נדיר של טמפרטורות חמות מהממוצע, לחות גבוהה ורוחות חזקות. נשיא ברזיל לואיז אינאסיו לולה דה סילבה ביקר באזור, והבטיח עזרה מהממשלה המרכזית.
 
מוקדם יותר, מושל המדינה אדוארדו לייטה התחנן לסיוע דחוף, ואמר כי "אנחנו צריכים להציל מאות אנשים בעשרות עיריות". מסוקים נפרסו לחפש אנשים תקועים. באזורים מסוימים ההצפות כה חמורות, עד שמסוקים לא הצליחו לנחות ונאלצו לסחוף את התושבים למקום מבטחים.
 
 
בעיריית קנדלריה, התושבים עלו על גגות בתיהם כאשר בתיהם מתמלאים במים. מטאורולוגים חזו שגשמים נוספים ירדו באזור כאשר חזית קרה נעה על פניו. בשנה שעברה, יותר מ-30 בני אדם נהרגו בסופת ציקלון בריו גרנדה דו סול. המכון הלאומי למטאורולוגיה בברזיל ייחס את העוצמה והתדירות המוגברת של הגשמים לתופעת האקלים אל ניניו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה