בעולם

הבכיר האמריקני נגד המפגינים: "הקימו 'עזה קטנה', ביב של גועל"

ברקע מחאות הסטודנטים באוניברסיטאות בארה"ב, הסנטור האמריקני טום הוקון גינה בחריפות את כל אלו אשר משתתפים בהפגנות, וכינה אותם "ביב של גועל אנטישמי". עוד הוא טען כי זו שנאת יהודים באופן מובהק וכי אין לה מקום בארה"ב
מערכת ice | 
הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוסים בארה"ב (צילום יוטיוב/ NBC News)
מחאות הסטודנטים באוניברסיטאות המובילות בארה"ב הולכות וגוברות, כאשר פעילים פרו פלסטיניים רבים הקימו אוהלי מחאה בשטח הקמפוססים, גרמו להרס רב ונזק לרכוש, ובכמה מוקדים אף חסמו את כניסתם של סטודנטים יהודים לשטח המוסדות. הדבר הפך לאחד הנושאים המתוקשרים בישראל ובארה"ב, ולאחרונה הסנטור האמריקני טום הוקון נאם וגינה בחריפות את המפגינים.
הוקון הסביר כי מבחינתו, אנשי השמאל אשר אחראיים על המחאות הללו (סטודנטים ומרצים בפרט), הקימו "עזה קטנה" בכל קמפוס, והם "ביב של גועל אנטישמי". כמו כן, הוא תקף את התנהגותם וטען כי מדובר בשנאת יהודים באופן מובהק וכי אין לה מקום בארה"ב.
   
בקונטיקט סטודנטים מאוניברסיטת ייל הקימו מחנה אוהלים בקריאה ל"שחרור עזה הכבושה". המפגינים הניפו דגלי אש"ף וצעקו ליתר הסטודנטים: "אתם בצד הלא נכון של ההיסטוריה". הם קראו "להאדיר את הנאורות ולמגר את הכיבוש". ​לפי דיווחים בארה"ב, בניו יורק מפגינים נראו משליכים בקבוקים לעבר שוטרים שהגיעו לפזר את המוחים. גורמים במשטרה המקומית אמרו כי 133 מפגינים נעצרו באותה מחאה.
נשיאת אוניברסיטת קולומביה הודיעה בתגובה למחאות בשטח המוסד האקדמי: "נשיאת האוניברסיטה מינוש שפיק מסרה בתגובה: "אנו מצטערים שהמפגינים בחרו להסלים את המצב באמצעות מעשיהם. לא נסכן את בטיחות הקהילה שלנו". לאחר האירוע כוחות משטרה נוספים נתבקשו להישאר בשטח הקמפוס למשך השבועיים הקרובים בכדי למנוע הקמת מאהלים חדשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה