בעולם

בית הדין בהאג נגד ישראל? "מספיק עם הניסיונות לאיים ולהפחיד"

קארים חאן, התובע הראשי בהאג, הגיב למסרים מהצד הישראלי בנוגע לצווי המעצר האפשריים נגד בכירי מערכת הביטחון, ואמר: "עצמאות ביה"ד מתערערת כאשר אנשים מאיימים להגיב נגד בית המשפט או נגד אנשיו, כל הניסיונות להכשיל, להפחיד או להשפיע באופן לא ראוי על פקידיו ייפסקו לאלתר"
מערכת ice |  1
האג בית הדין הפלילי, בנימין נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
בכירי מערכת הביטחון הישראלית נמצאים על הכוונת עם הידיעות בדבר הכוונה להוציא כנגדם צווי מעצר בחסות בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג. בישראל מנסים לפעול בכל הכוח במטרה לבטל או לכל הפחות לעכב את הצווים הללו, ואף שיגרו כמה מסרים על כך שהדבר לא ימנע מישראל להמשיך בכל הכוח במלחמה. היום (שישי), קארים חאן, התובע הראשי בהאג, הגיב לאותם מסרים מהצד הישראלי.
"משרד התובע מודע לכך שיש עניין ציבורי משמעותי בחקירותיו", והוסיף: "אך עצמאות ביה"ד מתערערת כאשר אנשים מאיימים להגיב נגד בית המשפט או נגד אנשיו, אם יקבלו החלטות לגבי חקירות או תיקים הנכללים בסמכותו. איומים כאלה, גם כאשר לא מוצאים לפועלים - עלולים להוות עבירה על החוק הבינלאומי. כל הניסיונות להכשיל, להפחיד או להשפיע באופן לא ראוי על פקידיו ייפסקו לאלתר".
 
כמו כן, בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי בכירים אמריקניים מטילים ספק בהוכחות שישראל הציגה בכך שהיא משתמשת בנשק האמריקני בהתאם לחוק. עד ה-8 במאי, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לקבל דוח בנוגע לשאלה אם ישראל משתמשת בנשק האמריקני בהתאם לחוק, והדבר בהחלט עשוי להשפיע על מהלכים עתידיים כנגד ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להגן על האזרחים זה מעל הכל, שה 7 באוקטובר לא יקרה שוב ל
    להגן על האזרחים 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להגן על האזרחים זה מעל הכל, שה 7 באוקטובר לא יקרה שוב לעולם בכל מחיר, גם במחיר בידוד נידוי וסנקציות, חובת המנהיגות לחשוב בקנה מידה היסטורי, ולא לפחד מבידוד וכו החיים מעל הכל הכל
    סגור