בארץ

הבחירות בדרך? הערכה: ישראל תלך לקלפיות בעוד פחות משנה

על פי הרוח הנושבת בקרב רבים בירושלים, קיימת סבירות גבוהה לכך שהבחירות צפויות להתקיים בין החודשים נובמבר 2024 למרץ 2025. מי שצפויים להצטרף למרוץ הבא הם ארגונים אזרחיים ופעילים שצברו פופולריות בעקבות המלחמה. שמות נוספים שעלו הם יוסי כהן, נפתלי בנט ועוד
מערכת ice |  2
מליאת הכנסת (ארכיון) (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
נהוג לומר כי כאשר התותחים הרועמים המוזות שותקות, אלא שבישראל נראה כי אין רגע דל, והפעילות הפוליטית עודנה נמשכת גם בצל המלחמה המתמשכת ופגרת הכנסת. על פי הערכות גורמים שפורסמו בכלי התקשורת, רבים במערכת הפוליטית עוסקים בין היתר בהכנה, ואף משקיעים זמן רב ממרצם וזמנם לטובת "התחממות" על הקווים.
אכן, בחירות אינן אמורות להיות באופק, אלא שנראה כי על פי הרוח הנושבת בקרב רבים בירושלים, ההערכה היא שקיימת סבירות גבוהה לכך שבחירות יתקיימו בין נובמבר 2024 למרץ 2025. ארגונים אזרחיים, מילואימניקים ופעילים ששמם יצא למרחוק בעקבות המלחמה מתחממים על הקווים לצד שחקנים ישנים-חדשים.
 
מי שמנסה לכרסם בעוגת המנדטים בין המחנה הממלכתי לליכוד, ולפנות לימין הביטחוני, ליברליים בענייני דת ומדינה, הוא גדעון סער. על פי פרסום של אמיר אטינגר בישראל היום, סער סבור כי יש לאחד את כלל הכוחות ולהקים מסגרת ימנית ליברלית שתהווה אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו ולליכוד: סער, ליברמן וייתכן שגם נפתלי בנט ויוסי כהן.
שמו של איש העסקים אמנון שעשוע נקשר כמי שבוחן לפעול מאחורי הקלעים לחיבור מהסוג הזה. בנוסף, שמו של נשיא המדינה יצחק הרצוג עלה כמי שמגשר על פערים רבים בין הקצוות בחברה הישראלית, ושומר על סגנון ממלכתי. לצד המאמץ האנושי, הרצוג פועל גם בצד הדיפלומטי ומשתמש בקשריו עם המדינות המתווכות במו"מ להחזרת החטופים, פעל נגד האיום להטיל סנקציות על גדוד "נצח יהודה". הרצוג שוחח עם בכירים במאמץ לבלום את האפשרות שיוצאו צווי מעצר בהאג נגד רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נתניהו לכלא (ל"ת)
    חוני 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אייזה בחירות מה אתם מחרטטים . הבחירות יתקימו במועדם .
    הפטריוט 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונתניהו יכהן עוד קדנציה .
    סגור