בארץ

סמוטריץ' זועם על הרמטכ"ל: "חתום על המחדל הצבאי - לא לגיטימי"

על רקע שורת המינויים בצה"ל, שר האוצר תקף את הרמטכ"ל שהיה אחראי למהלך יחד עם גלנט.  סמוטריץ': "לא יכול להתבצע על ידי הרמטכ"ל שחתום על המחדל הצבאי". לפיד: "אם מישהו צריך להתפטר הרי זו הממשלה המופקרת וההרסנית הזו"
מערכת ice |  2
הרמטכ״ל עם לוחמים ברצועת עזה (צילום דובר צה"ל)
לאחר שאתמול (חמישי) פורסמה שורת המינויים בצה"ל אשר עליה החליטו שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, מיהרו בכירים במערכת הפוליטית להתייחס לכך ולהביע את עמדתם ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת המסורתיים. 
לאחר שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קרא אתמול לרה"מ נתניהו להדיח את גלנט בטענה כי הוא אחד האחראים למחדל ה-7 באוקטובר ואין לו סמכות לעצב את אופיו של צה"ל, הצטרף לביקורת אתמול (חמישי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אך הפעם התייחס לרמטכ"ל הרצי הלוי.
בציוץ ברשת החברתית X, כתב סמוטריץ': "אני שב ואומר, ללא קשר לזהות הקצינים, מינויי אלופי צה"ל שיובילו את התיקון של הצבא לאחר המחדל, לא יכול להתבצע על ידי הרמטכ"ל שחתום על המחדל הצבאי".
מלבד זאת, הדגיש סמוטריץ' בפני עוקביו ברשת החברתית: "זה לא לגיטימי. לא כך מתקנים. לא כך מחזירים את האמון. לא כך ממנים צמרת חדשה לצבא שתפיסותיו צריכות תיקון ותחלופה".
 
לצד הביקורת החריפה שלה "זכו" גלנט והרמטכ"ל בעקבות שורת המינויים בצה"ל מצד בכירים בקואליציה, יש מי שדווקא הביעו תמיכה רבה במהלך. יו"ר מפלגת "יש עתיד" וראש האופוזיציה יאיר לפיד, ציין בציוץ ברשת החברתית X, כי מינוי קצינים בצה"ל הוא תפקידם וחובתם של הרמטכ"ל ושר הביטחון.
בדבריו, תקף לפיד את שר האוצר והשר לביטחון לאומי: "הניסיון המופקר של בן גביר וסמוטריץ׳, שני קומבינטורים שלא באמת שירתו בצבא, להשתלט גם על צה״ל  - לא יצליח. אם מישהו צריך להתפטר הרי זו הממשלה המופקרת וההרסנית הזו שבמשמרת שלה ספגנו את הטבח הנורא בתולדות המדינה".
 
לאחר שבירך על המינויים שעליהם החליטו גלנט והמטרכ"ל, הדגיש לפיד: "תדע כל אם עבריה שגורל בניה לא מופקד בידי קיצונים משיחיים וחסרי אחריות, אלא בידי קצינים רבי נסיון שיגנו על עם ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הרצי שייך לצוות מיעלון ומעלה עד איליו לאותה קבוצה
    אבי 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שדיללה את רוחו של צהל בהם האשם אולי לוחמים נועזים אבל דיפלומטים חסריי ערך תחזרו להיות אזרחים פשוטים בלאוו הכי אתם לא מועילים אתם רק מזיקים
    סגור
  • 1.
    הפוך
    אזרח 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שלפיד תומך על פי רוב דרוב צריך להיות הפוך
    סגור