בארץ

דרמת העצמאות: מירי רגב הודיעה לאוחנה שלא ינאם - הוא לא נשאר חייב

יו"ר הכנסת נושא נאום מרכזי בטקס העצמאות מדי שנה, בהתאם לכללי הטקס. השנה, החליטה האחראית מירי רגב להוריד את נאומו של יו"ר הכנסת וגרמה לסערה גדולה. אוחנה, שלא הסכים להחלטת רגב, הורה לאנשיו להפסיק את התיאום עם אנשיה של רגב
מערכת ice |  2
אמיר אוחנה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

שיחת טלפון קשה התנהלה בין שני חברי מפלגת הליכוד, השרה מירי רגב ומי שאחראית על טקס יום העצמאות המסורתי ויו"ר הכנסת, אמיר אוחנה. בשיחה רגב הודיעה לאוחנה כי נאומו המסורתי של יו"ר הכנסת בטקס מבוטל, ומכאן הדרך לסערה גדולה הייתה קצרה.

על פי הדיווח, שהתפרסם לראשונה ב-N12, אוחנה לא הסתפק בשיחת הטלפון הקשה והורה לאנשי משמר הכנסת להפסיק לאלתר את התיאום עם אנשיה של רגב בכל הקשור לטקס העצמאות.

סערה זו מתרחשת יממה לאחר שהודיעה רגב על שינוי סדר הטקס והשינוי הדרמטי ביותר, סדר הדלקת המשואות. רגב הודיעה כי בלתי אפשרי היה בשנה כה עמוסה וכואבת למצוא רק 12 מדליקי משואות, מאחר וכמות רבה כל כך של סיפורי גבורה התרחשו בזמן כה קצר, בה נחשפו הגיבורים בעצמם. בנוסף, הודיעה רגב על הדלקת משואות בקבוצות, ולא בבודדים כפי שקורה כל שנה.
 



כזכור, בהחלטת ממשלה מיוחדת רגב הוסמכה לחרוג מהמספר של 14 מדליקים: "על מנת להתאים הטקס למציאות המורכבות שנכפתה על החברה הישראלית, השרה רגב הוסמכה לערוך התאמה ושינוי במתכונת הטקס ובאופיו, בשנה זאת בלבד".

רגב מסרה: "בניגוד לפרסומים השקריים - נאומו של יו״ר הכנסת לא בוטל. לאור אירועי ה-7 באוקטובר ושינוי מתכונת טקס המשואות שנועד לאפשר את הרחבת פרק הזיכרון ועל מנת לתת ביטוי נרחב לגיבורות וגיבורי ישראל שנבחרו להשיא משואה, התבקש יו״ר הכנסת לאחד בין שני הנאומים - מעמד הנאום ומעמד האבוקה לכדי נאום אחד במעמד הדלקת האבוקה. ככל וניתנה הנחיה של יו״ר הכנסת למשמר הכנסת להחרים את הטקס, הרי שיש בכך פגיעה בממלכתיות של הטקס וחריגה מסמכותו".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לישראל אין זכות לחגוג עצמאות
    עצמאי 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבטל את כל אירועי יום העצמאות שלא קיימת באמת לישראל
    סגור
  • 1.
    מי ביקש ממנה לשנות?מי היא בכלל?חטפה לעצמה את הטקס! (ל"ת)
    חוצפה ושחיתות 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור