תקשורת ומדיה

קלמן ליבסקינד מפתיע: "היינו צריכים להיות ברצועת עזה לפני הטבח"

בטורו במעריב, מסביר קלמן ליבסקינד כי הרכיב המרכזי שהוביל לאירועי ה-7 באוקטובר טמון בעצם חוסר נוכחותו של צה"ל ברצועת עזה. קלמן ליבסקינד: "היינו צריכים להיות ברצועת עזה לפני הטבח, ואנחנו חייבים להמשיך להיות בה מחר"
מערכת ice |  3
קלמן ליבסקינד (צילום מסך כאן 11)
בטורו באתר "מעריב", מציין קלמן ליבסקינד, איש התקשורת ומגיש תוכניות האקטואליה בכאן ב' ובכאן 11, כי הטענות כי חמאס מורתע, הכנסת הכסף הקטארי לרצועה או הענקת פרנסה לפועלים העזתים בישראל אינן נחשבות לאחד הרכיבים המרכזיים בקונספציה השגויה שהובילה לאירועי הטבח ב-7 באוקטובר. 
לטענתו, קיימת החלטה אחת שעליה אחראיות ממשלות ישראל לדורותיהן אשר מהווה הרכיב המרכזי לאירועים המזעזעים שהתרחשו בשבת השחורה. "הגענו לאן שהגענו ברצועת עזה בעיקר בגלל סיבה אחת מרכזית. לא היינו שם", כתב ליבסקינד.
לטענתו, כל יעד שבו כף רגלה של מדינת ישראל לא דרכה הוא פוטנציאל גבוה לפורענויות כאלו ואחרות שעלולות לבוא על חשבונה וחשבון אזרחיה. "היינו צריכים להיות ברצועת עזה לפני הטבח, ואנחנו חייבים להמשיך להיות בה מחר", ציין ליבסקינד ואף הוסיף כי למדינת ישראל לא נותרה ברירה אחרת. 
איש התקשורת הסביר את טענתו על ידי מספר אירועים היסטוריים שידעה ישראל במהלך השנים. לטענתו, בעת ובטרם פינוי גוש קטיף בשנת 2005, כאשר חיילי צה"ל שהו בעזה, מדינת ישראל ידעה פיגועים קשים אך עצם נוכחותם של הכוחות ברצועה נמנעה אפשרות של פלישה המוני עזתים לישראל, כיבוש יישובים וחטיפת ישראלים.
בכך, מציין ליבסקינד כי מדובר בקונספציה שגויה של צה"ל. לטענתו, במקום שהטבח המזעזע יגרום למקבלי החלטות לשנות גישה בנושא ולהבנה כי כוחות צה"ל צריכים להיות בעזה, מתקיימת הסקנת מסקנות מוטעית ובה בכירים ישראלים סבורים כי יש להעביר באופן רשמי את השליטה על הרצועה ועל יהודה ושומרון לידי הפלסטינים. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בכלל לא מפתיע. ההדיוט תמיד טועה. (ל"ת)
    מסביר פנים 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    כוכבי סגר את מחלקת היומינט באמ''ן (ל"ת)
    "צבא קטן וחכם" 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אנשי הקונספציה מופתעים
    קידי 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא תצליחו לבלבל שמאלנים עם עובדות. הם נעולים. אבל העם והדמוקרטיה ינצחו את המיעוט שהשתלט עלינו.
    סגור