נדל"ן ותשתיות

מרד קבלני השיפוצים בישראל: 20% מעסיקים פלסטינים ללא היתר

בהתאחדות קבלני השיפוצים ערכו בדיקה במסגרתה נמצא ש-20% מקבלני השיפוצים בישראל החזירו את העובדים הפלסטינים הישנים שלהם לעבודה (ללא היתר כניסה לארץ) אחרי חג הפסח
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ גרשון אלינסון)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והחוסר בפועלים, מה שהנחית מכה קשה על הנדל"ן בישראל, בהתאחדות קבלני השיפוצים ערכו בדיקה במסגרתה נבדקו כ-180 קבלני שיפוצים ונמצא ש-20% מקבלני השיפוצים, 2 מתוך 10, החזירו את העובדים הפלסטינים הישנים שלהם לעבודה (ללא היתר כניסה לארץ) אחרי חג הפסח.
המצב היום שמדינת ישראל אוסרת כניסה של עובדים לענף אך מחדשת להם את רישיון העבודה, למעשה הרישיון מחודש ״כאילו״ העובדים עובדים רגיל למרות שחל איסור להעסיק את העובדים וחל איסור כניסה לארץ לענף השיפוצים.
 
ערן סיב, יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים, טוען שמדינת ישראל כבר מכניסה 28,000 עובדים פלסטינים לעבודה בישראל, 8,000 עובדים לעבודה ביהודה ושומרון, 10,000 עובדים למפעלים חיוניים ועוד 8,000 עובדים לאזורי תעשייה מבודדים.
אז למה לא לעזור לענפים כמו שיפוצים שקורס שואל סיב? השיפוצים נהפכו רק לנחלתם של עשירים בלבד. האם זה מה שהממשלה רצתה? "המחירים עלו ב-30% בגלל המחסור בעובדים, הממשלה נכשלה כישלון חרוץ ביחס ובעזרה לענף בשיפוצים", כך טוען ערן סיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה