טלוויזיה

אברי גלעד חושף: זו התכנית החדשה והמפתיעה שלו

בטור הדעה שלו מציע המגיש: "כשאחליף את בן גביר בתפקידו, לא רק שאיישם את המודל של דובאי, אשכלל אותו יותר. אצלי כל עבירת תנועה תגרור משלוח הודעת טקסט מיידית לנהג, הקנס ייגזר עד דקה אחרי העבירה, ונראה מי משתולל אחרי שקיבל אלף שקל על מה שעשה לפני שנייה. המערכת תחזיר את ההשקעה בה במהירות, דרך קנסות"
מערכת ice | 
אברי גלעד (צילום מסך קשת 12)
בטור שלו בידיעות אחרונות, העיתונאי אברי גלעד הציע להנהיג בישראל מערכת אכיפת תנועה חדשנית, בדומה לזו הקיימת בדובאי. לדבריו, דובאי מצליחה לשמור על משמעת תנועה גבוהה באמצעות מערכת מצלמות המנטרות את הכבישים ומטילה קנסות כבדים באופן מיידי על עבירות תנועה.
גלעד מציע לאמץ מודל דומה בישראל, אך לשכלל אותו עוד יותר. במסגרת התוכנית שלו, כל עבירת תנועה תגרור משלוח הודעת טקסט מיידית לנהג והטלת קנס תוך דקה. לטענתו, שיטה זו תחזיר את העלות הראשונית של המערכת במהירות דרך הקנסות, ותוריד את מספר הרוגי הדרכים לרמה של קרוב לאפס.
 
גלעד מאמין שיישום המערכת יוביל לשינוי משמעותי בתרבות הנהיגה בישראל ויציל חיים רבים. הוא מבקר את איתמר בן גביר, שמקדם גישה שונה לסוגיה זו וטוען שתחת הנהגתו לא יתקדמו רפורמות דומות.
הוא גם כותב: "כשאחליף את בן גביר בתפקידו, לא רק שאיישם את המודל של דובאי, אשכלל אותו יותר. אצלי כל עבירת תנועה תגרור משלוח הודעת טקסט מיידית לנהג, הקנס ייגזר עד דקה אחרי העבירה, ונראה מי משתולל אחרי שקיבל אלף שקל על מה שעשה לפני שנייה. המערכת תחזיר את ההשקעה בה במהירות, דרך הקנסות, ותוריד את כמות הנהרגים ברכב לקרוב לאפס בתוך זמן קצר. כך נחזיר לעצמנו את מספר ההרוגים באסון 7 באוקטובר בתוך חמש שנים, ועל הדרך נשנה את תרבות הנהיגה פה. כל זה לא יקרה תחת בן גביר. הוא בנסיעה מבצעית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה