השוק

פנינה רוזנבלום בריאיון: "אין תקרת זכוכית לנשים, השמיים הם הגבול"

אשת העסקים בת ה-66 לא נחה וממשיכה לקדם את המוצרים שלה מצמח הקנאביס בדובאי ועד יהלומים. בריאיון ל-ice מספרת רוזנבלום האם יש תקרת זכוכית לנשים בישראל ותוקפת גם פוליטית את בנט וסער: "הטירוף שלהם שלא להיות עם הליכוד הוא פשוט נורא"
יהודה לוינגר | 
פנינה רוזנבלום (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
ועידת נשים ועסקים תתקיים השישית, והלוקיישן הנבחר הוא לא אחר מאשר בדובאי. את הועידה יזמה חברת SUMMIT EXPERTS ותארח למעלה מ-250 נשות עסקים מובילות ביניהן Laila Aljassami יו"ר לשכת הסחר של איחוד האמירויות, ד"ר סוועאד אלשמסי, מהנדסת המטוסים הראשונה באיחוד האמירויות, מיקי חיימוביץ', ציפי לבני, פנינה רוזנבלום ואיתן נאה, שגריר ישראל באיחוד האמירויות. בעקבות המצב הביטחוני הועידה נדחתה לחודש יוני.
הועידה הפעם תעסוק בעולם העסקים החדש בעידן הפוסט קורונה כל השינויים שהואצו בעקבות  המשבר וכל ההזדמנויות הגדולות. השינויים הטכנולוגים, תרבות עבודה, סחר ושיתופי פעולה בין ישראל למדינות איחוד האמירויות, נשים כמובילות במגזר העסקי, שינויים בתחום החינוך, וכל ההזדמנויות הגדולות הפרוסות בפני עסקים בעידן החדש.
אחת מנשות העסקים המובילות שישתתפו בוועידה היא פנינה רוזנבלום שכבר פועלת לקידום עסקיה בדובאי עם חברת הקנאביס שלה. בריאיון ל-ice, מספרת רוזנבלום על הפוטנציאל לעסקים עם איחוד האמירויות: "קידמתי את חברת הקנאביס שלי והייתי בדובאי למכור את המוצרים מצמח הקנאביס ויש לי פגישות בדובאי ושהוועידה העסקית הזמינה אותי לדובאי, שמחתי מאוד לפגוש נציגות של נשות עסקים, וזה מבורך לעשות דברים כאלה ואני מקווה שזה מאוד יצליח".
האם יש פוטנציאל לעסקים עם דובאי? "יש פוטנציאל, אבל זה ייקח זמן לא מהרגע להרגע. יש תחומים שזה ייקח יותר מהר ויש כאלו שייקחו יותר זמן. אבל לא רק עם איחוד האמירויות. עשו לנו הסכמי שלום, אז אני חושבת בהחלט שמה שביבי עשה זה מבורך. לגבי המוצרים שלי יש פוטנציאל, הם אוהבים יופי וקוסמטיקה". 
כאשת עסקים, יש תקרת זכוכית לנשים בישראל להצליח? "אין תקרה. זה תלוי באישה ותלוי במחיר שאתה משלם. אם את רוצה להיות ולעבוד שעות מוקדמות זה לא יקרה, לא תוכלי להיות עסקים. זה קשה ואת צריכה לדעת שלהיות אשת עסקים מצליחה זה לא לעבוד משעה 8 עד 16 ולמצוא סידורים לילדים. אבל השמיים הם הגבול, וכל מי שרוצה להצליח - אין דבר העומד בפני הרצון רק לדעת מה המחיר שצריך לשלם וזה לא קשור אם זו אישה או גבר".
את עצמך, מה סדר יומך? "אני קמה ב-6 וחצי ומתחילה בבית עם כל עבודת הניירת וההודעות וכל מיני דברים שצריך להכין, לאחר מכן במשרד במהלך היום עד השיה 18-19 בערב, צריך לעבוד".
היה לך סרטון באינסטגרם בו צילמו אותך ישנה במשרד? "העוזר האישי שלי צילום אותי. היה יום אחד שהייתי מחוסלת לגמרי ולא היה בא לי לנסוע הביתה, ויש לי במשרד מיטה מתנפחת שנכנסת לארון".
רוזנבלום ממשיכה בתקופה האחרונה לפתח את מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח "המפ קומפלקס" (Hemp Complex & Amino Acids) ומוצרים מבוססים מצמח הקנאביס, עולם התכשיטים והיהלומים, ומוצרי הבריאות כמו הגרנולה הידועה של המותג שלה שנחשבת להכי מוצלחת בארץ. 
אשת העסקים כבר בת 66, ולא נחה לרגע. את לא מעדיפה לעצור הכול, ולהתחיל לנפוש ולנוח מכל העסקים? "אני לא אוהבת לנוח, זה לעצלנים. ככל שאתה מאותגר יותר ועובד קשה אתה נשאר".
מה הטיפ שלך לאנשי עסקים צעירים שמתחילים את הצעד הראשון שלהם? "תעבוד קשה, תאמין במוצר שלך, תשווק אותו כמו שצריך, תתחיל לאט ובטוח ותלך בדרך הישרה".
לסיום, אי אפשר להתעלם מהמצב בישראל: "המצב מאוד מדאיג אותי במיוחד עם ערביי ישראל וההתנהלות של ערביי ישראל יותר מהטילים זו חוצפה להיות אזרח מדינת ישראל ולהרים יד על אזרח אחר של מדינת ישראל, ופה אני חושבת שאלו אירועים בלתי נסלחים ואני - לכל ילד כזה או נער שעושה משהו כזה הייתי לוקחת את הזכות שלו ושל ומשפחתו להיות אזרח. לא ייתכן שיפגעו באזרחי ישראל וימשיכו לחיות במדינה שלנו. זה מאוד מטריד אותי, צריך ענישה מאוד חריפה כנגד האנשים האלה".
לדברי אשת העסקים, יש לכך השלכות גם בפן הפוליטי: "זה רק מראה שכל אלה שרצו להיות עם המשותפת ולחתום הסכם קואליציוני שילמדו את הלקח שלהם, אני מקווה וגם מנסור עבאס שהייתי בעדו להקים ממשלה אכזב אותי כי לא גינה שום דבר וזה לא בסדר, זה אומר דורשני, שאי אפשר להישען על קולות הערבים ואני מקווה שבנט ילמד את הלקח שלו כולל סער -  שהטירוף שלהם שלא להיות עם הליכוד הוא פשוט נורא, וכל מלחמת שנאה עם ביבי היא נוראית. מקווה שיתנו להם על הראש בעזה ויתנו להם להבין שהם לא יכולים להתעסק איתנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה