חדשות

עדכונים חיים: מטח כבד לאשקלון, אשדוד וישובי העוטף

יום קטלני לאחר 2 הרוגים ועוד פצועים מפגיעה ישירה במועצת אשכול, בעולם לוחצים על ישראל לסיום המבצע דרך תיווך של מצרים. על פי דיווח מעזה: 250 הרוגים פלסטינים ואלפי פצועים
מערכת ice |  1
ירי לעזה (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
מבצע 'שומר החומות' נכנס ליומו התשיעי כשברקע נשמעים ניסיונות אינטנסיביים הרבה יותר מצד מצרים וכעת מארצות הברית להגיע לסיום המערכה בין ישראל ועזה ולחתור להפסקת אש. ביידן העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לפיו: "הנשיא תומך בהפסקת אש".
לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "רה"מ נתניהו הביע הערכה על תמיכתו העקבית של הנשיא בזכות של ישראל להגן על עצמה, ואמר לנשיא שהוא נחוש להשלים את מטרת המבצע להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".
 
בתוך כך, בצה"ל הופתעו מהשקט בשעות הלילה כאשר לא נרשמו מטחים של ירי ועבר לילה שקט במיוחד על תושבי אשקלון, אשדוד ואפילו עוטף עזה. בשעה 7:00 בבוקר לערך נרשם ירי לכיוון נתיבות ויישובי עוטף עזה. פגיעה ישירה גם נרשמה בבית בעוטף עזה ביישוב שער הנגב.
דובר צה"ל הבהיר כי לא ידוע לו למה לא ירו מעזה על גוש דן הלילה כפי שאיימו בחמאס, לטענתו "הם יכלו אך לא רצו". בתגובה לירי בבוקר, בתוך כחצי שעה 60 מטוסים תקפו 65 מטרות בעיר עזה ובחאן יונס והשמידו עשרות ק"מ של מנהרות. 
דובר צה"ל דיווח כי חוסלו עד כה כ-160 פעילי טרור, רובם מחמאס. "הלילה השמדנו כ-15 ק"מ בשלב ד' של מטרו חמאס ונותרה לנו עוד עבודה רבה במנהור בחאן יונס וברפיח". בנוסף, הרמטכ"ל אביב שוחח פעמיים בשבוע האחרון עם מקבילו האמריקאי.
 
אבל האם מסתמנת מערכה בגבול הצפון? בסביבות השעה 23:15 נשמעו קולות נפץ בצפון, תושבים דיווחו על קולות פיצוץ ‎וכנראה נפילה באיזור היישוב משגב. בהמשך נורה מטח גדול יחסית מלבנון לצפון הארץ, 6 או 7 רקטות, הנחיה לפתוח מקלטים בסביבה, אם כי ביקשו ראשי היישובים מהאזרחים לשמור על השגרה וכי אין הנחיות חריגות.
הבוקר צה"ל התיר לפרסום כי הופל מל"ט באזור עמק המעיינות. בצבא לא מסרו מהיכן המריא אך נבדק חשד שנשא אמצעי נפץ.
עוד הבוקר ניסיון פיגוע נמנע בכיכר גרוס בחברון כשמחבל שנשא סכין, נשק מסוג קרלו וכמה מטעני נפץ ניסה על פי החשד לירות ולדקור חיילים אולם הלוחמים ירו בו ירו בו למוות והוא נוטרל.
במהלך היום, הגיעו שר הכלכלה עמיר פרץ, שר הביטחון בני גנץ והשר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון לסיור באשדוד, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בירך את השר פרץ על כיפת ברזל והציג נתונים מספריים שעברו על אשדוד במהלך המבצע. גנץ ביקש להודות לראש העיר ולעובדי החירום בעירייה על העבודה מסביב לשעון, ושיתוף הפעולה עם פיקוד העורף וההנחיות מצילות החיים שמועברות לאוכלוסיות השונות בעיר באופן מותאם. עוד אמר גנץ כי: "העמידה האיתנה בעורף מאפשרת לצה"ל את מרחב הפעולה וכי לרשויות המקומיות תפקיד קריטי במערכה."
ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי הוסיף: " הצגתי בפני השרים את תורת ההפעלה בחירום שעל בסיסה אנו פועלים במבצע הנוכחי, לצד סדרי הפעולה בעת ירי רקטי לעבר העיר. כמו כן, הצגתי בפני השרים כנושא מרכזי את פערי המיגון הקיימים בעיר ואת הפעולות שאנו נוקטים כדי לסייע לתושבי העיר במציאת פתרונות מיגון וזאת עד לקבלת החלטה ברמה הארצית בנושא חשוב זה. בסיום הפגישה ביקשתי להודות באמצעות שר הביטחון לכוחות הביטחון הפועלים לילות כימים למען ביטחונה של מדינת ישראל ושל העיר אשדוד העומדת כולה מאחורי צה"ל וכוחות הביטחון."
השר עמיר פרץ התייחס: "אשדוד היא אחת הערים המטווחות ביותר. אנשים מרגישים נוח עם הכיסוי האווירי של כיפת ברזל שמאפשרת שגרה מסוימת, אך אסור להיות שאננים כיוון שגם אם הכיפה מיירטת 92% עדין יש נפילות של 8%. אני רוצה להודות לראש העיר ולתושבים על חוסנם ופעילותם בימים קשים אלה."
לקראת השעה 13:30 חזרו השיגורים לכיוון עוטף עזה וחמאס לקח אחריות על ירי הפצמ"רים הכבד לעבר תושבי העוטף. באשכול נרשם נזק כבד כאשר 2 הרוגים ו-2 פצועים קשה מפגיעה ישרה של טיל, ההערכה היא שמדובר בשני עובדים זרים. באשדוד טיל פגע ישירות בבניין חדש שטרם אוכלס.
אחרי מט"חים על ישובי עוטף עזה, הודעה חדשה על אירוע ירי על לוחמי צה"ל בכיכר איו"ש הסמוך לעיר רמאללה נכון לשעות אלה. מטח נוסף לעבר עוטף עזה וישובים בנגב נכון לשעה 17:48. 
מטח הרקטות לכיוון דרום הארץ המשיך בשעות אחר הצהריים והערב. ראש הממשלה נתניהו מסר בעת ביקורו כי האוייב יראה את המחיר על התוקפנות נגדנו "ואני בטוח שהם יפיקו את הלקח". על פי צה"ל חוסלו 160 מחבלים.
בשעה 21:00 חודש הירי עם מטח כבד על יישובי הדרום. במטח היה לאשדוד וליישובים נוספים בסביבה, יישובי עוטף עזה ובאשקלון. המטח האחרון הסתיים ללא נפגעים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארה"ב סיימה מלחמת העולם בתליית נאצים.לא בהסכם עם היטלר (ל"ת)
    מגיב שקול 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור