דיגיטל וטק

למה מיליונרים הפגינו נגד ג'ף בזוס?

קבוצת מיליונרים, יחד עם תנועות אזרחיות אחרות, הפגינו אתמול ברחבי ארה"ב ומחוץ לביתו של מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס: האיש העשיר בעולם משלם פחות מסים ממורה בבית ספר
יאיר מור |  1
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
כ-30 מיליונרים הפגינו אתמול (שני) מחוץ לביתו של מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, בניו-יורק, כך לפי דיווח ב-CNBC. אתר הרג'יסטר הוסיף כי הקבוצה הפגינה גם מול בתיהם של הסנטורים צ'אק שומר בניו-יורק ומיץ' מקונל בניו-יורק ובוושינגטון, בהתאמה, כמו גם מול מוסדות מרכזיים דוגמת הבנק הפדרלי והקונגרס.
 
המיליונרים, החברים בקבוצה בשם "המיליונרים הפטריוטים" (The Patriotic Millionaires), טוענים כי בזוס, האיש העשיר בעולם, משלם פחות מס ממורה בבית ספר, ודורשים לחוקק חוקים שיעלו את כמות המס שהוא ועשירים נוספים - כולל הם עצמם - משלמים למדינה.
התזמון שנבחר עבור ההפגנה היה "יום המסים" - התאריך האחרון עבור אזרחי ארה"ב להגשת בקשות להחזרי מס. הקבוצה הפגינה תוך שימוש במשאיות שנשאו סלוגנים כמו "מסו את העשירים, הצילו את ארה"ב" והציגו תמונות של מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כמו גם מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק. בכירה בקבוצה אמרה לרג'יסטר כי הפעם הם הפגינו רק מול בתיו של בזוס ומול בתיהם של מנהיגי הרוב והמיעוט בסנאט, אך בעתיד אולי יפגינו גם מול בתיהם של מנכ"לי פייסבוק וטסלה.
 
הקבוצה, שבה חברים כ-200 מיליונרים, טוענת כי עשירי המדינה לא משלמים מספיק מסים, ותומכים בתוכניתה של הסנטורית אליזבת' וורן להטיל מס עושר שנתי בסך 2% לפחות - אך מדובר בהצעה שמומחי כלכלה מדגישים כי אינה ריאליסטית. זאת מכיוון שהטלת מס על נכסים, בניגוד להכנסה בפועל, מהווה עונש על החזקת נכסים גם אם אינם מניבים הכנסה כלשהיא. כך, לדוגמה, לפי ההצעה הזו מי שיש לו בית בשווי 50 מיליון דולר יצטרך לשלם על כך מיליון דולר בשנה בנוסף למסים על הכנסתו בפועל - גם אם הוא משלם במקביל משכנתא על הבית.
 
הצעה אחרת, בה הביע בזוס עצמו תמיכה בחודש שעבר, היא להעלות את מס החברות בארה"ב - הצעה שצפויה לפגוע בעיקר בחברות קטנות יותר, שכן אמזון לדוגמא יכולה לשלם את המס הזה ואז לקבל הקלות מפליגות שיכסו על הסכום הנוסף ואף יניבו לה רווחים גדולים יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צדק!
    יונתן 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ג'ף יצא מלך אני מעריץ שלו ולכל המבקרים, תלמדו את ההיסטוריה של המסים ואח"כ תדברו!
    סגור