תקשורת ומדיה

אירוויזיון 2021: לאן יעברו השידורים במקרה של משדר מיוחד?

ברקע ההסלמה הביטחונית, הערב יתקיים החלק הראשון הפומבי של תחרות האירוויזיון עם חצי הגמר הראשון בו תשתתף גם נציגת ישראל עדן אלנה. איפה אפשר לצפות בתחרות גם במקרה של שידורי חדשות דחופים?
שירה יום טוב |  3
עדן אלנה אירוויזיון (צילום כאן תאגיד השידור)
הערב (שלישי) ישודר חצי הגמר הראשון באירוויזיון 2021, בו תשתתף גם נציגת ישראל, עדן אלנה. האירוויזיון חוזר לאחר שנה שבה בוטלה תחרות הזמר הגדולה בעולם בשל הקורונה, ואלנה שנבחרה לייצג את ישראל בשנה שעברה וקיבלה את הזכות שוב השנה, תעלה הערב לבמה לחלק הראשון של התחרות. אמנם הביצוע של אלנה קיבל שיפור והוא אהוב על האירופאים אך המצב בישראל לא עומד לטובת דעת הקהל, תרתי משמע. התחרות תשודר בערוצי תאגיד השידור הישראלי בכאן 11, כאן חינוכית (אפיק 80 בשלט), בכאן תרבות, באתר וביישומון כאן בשידור ישיר, החל מהשעה 22:00.
את הפרשנות יגישו עקיבא נוביק ואסף ליברמן בכל הפלטפורמות. ניתן לצפות בשידור הישיר ללא דברי הפרשנות באפיק היוטיוב של האירוויזיון בקישור חצי הגמר השני ישודר ביום חמישי, 20 במאי בשעה 22:00 והגמר הגדול יתקיים במוצ"ש הקרוב, 22 במאי (באותה שעה).

לאור המצב, במידה ויחולו אירועים ביטחוניים חריגים המצריכים שידור חדשותי מיוחד, יופסק השידור של חצי הגמר בכאן 11  וימשיך כסדרו בכאן חינוכית, כאן תרבות, ביישומון ובאתר התאגיד.
השנה ייקחו חלק בתחרות האירוויזיון 39 מדינות. 33 מדינות יתחרו בשלב חצי הגמר שמפוצל לשני חלקים – האחד כאמור ישודר היום, וחלקו השני של חצי הגמר שישודר ביום חמישי הקרוב. המדינות שיעלו לגמר יתחרו גם מול שש המדינות שעולות כל שנה באופן אוטומטי לגמר בשל היותן הגורם המממן העיקרי ש איגוד השיור האירופאי ובההן בריטניה, איטליה, צרפת, ספרד וגרמניה. כמו כן הולנד, המדינה שמארחת את האירוויזיון השנה עולה גם היא לחצי הגמר באופן אוטומטי.
שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך את עדן והמשלחת ואמר להם, "שולח לכם ברכות הצלחה, אלו ימים לא פשוטים בארץ, אני מניח שזה מגיע גם אליכם. אין כמוכם כדי להביא לנו כמה רגעים של נחת, אנחנו מאחוריכם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הגיע הזמן ש"כאן חינוכית" תועבר ב HD בפלטפורמות?
    גל 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר האפיק הזה משמש גם למקרים כאלה. הערוץ, אגב, כן משדר ב HD (באתר "כאן" ניתן לראות זאת). פשוט לא מעבירים אותו ב HD.
    סגור
  • 1.
    מה קורה אם אוסטראליה מנצחת. ? (ל"ת)
    אבי 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • היא לא מארחת.
    גל 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא סגור אם מקום 2 מארח או הגרלה. כבר ענו על העניין הזה כשאוסטרליה הצטרפה. ובכל מקרה הם לא עלו לגמר (בפעם הראשונה).
    סגור