קריירה ולימודים

דוח מבקר המדינה | גזענות וחוסר שילוב אוכלוסיות בשירות הציבורי

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הציג היום את דוח הביקורת השנתי שלו ועסק בין היתר בעובדים בשירות המדינה. התמונה שנראית מהדוח לא אופטימית במיוחד
מערכת ice | 
דו"ח מבקר המדינה - שילוב אוכלוסיות (צילום פלאש 90/דוד כהן, נורה סווסניק, קובי גדעון, הדס פרוש)
מהדוח שפרסם הבוקר (רביעי) על ידי מבקר המדינה נראה כי ישנה אפליה כלפי ציבורים שונים כשזה מגיע לעובדים בשירות המדינה. ישנן אוכלוסיות שמודרות ואף סובלות מגזענות.
המבקר מצא כשבדק לגבי שילוב עובדים יוצאי אתיופיה בשירות המדינה כי כ-75% דיווחו שנתקלו בהערות גזעניות בזמן עבודתם. בנוסף 14 מתוך 22 משרדי הממשלה לא עמדו ביעד הממשלתי לייצוג הולם של יוצאי אתיופיה – שעומד על 1.7% בלבד. מלבד זאת נראה בדוח כי לעובדי מדינה יוצאי אתיופיה יש ייצוג יתר בדרגות הנמוכות, וייצוג חסר בשאר הרגות הגבוהות יותר. 
מבחינת שילוב עובדים מהחברה החרדית בשירות המדינה המבקר ציין כי יעד הממשלה היה העסקת 63% מהגברים החרדים וכי יעד זה לא הושג. עוד ציין אנגלמן כי בדרג הבכיר של שירות המדינה כולו עובדים 9 מנהלים חרדים בלבד וכי שיעור העובדים החרדים בשירות המדינה עומד על 1.2%.
מבחינת שילוב של עובדים בעלי מוגבלויות בשירות המדינה ציין המבקר כי 86% מהגופים הממשלתיים הגדולים לא עמדו ביעד לייצוג הולם של אנשים בעלי מוגבלות , שעומד על 5% בלבד. מלבד זאת נראה בדוח כי 50% מהאנשים עם מוגבלות חמורה בגיל העבודה אינם חלק מכוח העבודה. 
דבר נוסף שהמבקר בדק הוא שילוב שילוב של נשים בתפקידים בכירים בשירות המדינה. הוא מצא כי ב-16 מתוך 27 משרדי הממשלה שיעור הנשים בשני המדרגים הבכירים (תיכון ובכיר) נמוך מהיעד הממשלתי שעומד על 50%. בנוסף לנשים יש ייצוג יתר במדרג הנמוך בשירות המדינה וכמעט כל העובדות מקרב יוצאי אתיופיה ו-75% מהעובדות מהחברה הערבית נמצאות במדרג הנמוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה