קריירה ולימודים

דו"ח מבקר המדינה | עלייה בשכר העובדים בוועדת הבחירות

דו"ח מבקר המדינה שפורסם היום מתח ביקורת על ההתנהלות בוועדת הבחירות: עלייה בשכר העובדים ובעלויות המדינה בכל בחירות לכנסת והגדלת תקציב ההסברה פי 2.5 על אף שיעור הצבעה יחסית נמוך
מערכת ice | 
דו"ח מבקר המדינה - ועדת הבחירות (צילום פלאש 90/דוד כהן, יונתן סינדל)
דו"ח מבקר המדינה שפורסם היום (רביעי) מתח ביקורת על ההתנהלות בוועדת הבחירות. לאחר העלייה בעלויות המדינה בשנתיים האחרונות מהבחירות הראשונות שנערכו באפריל 2019 ועד למרץ 2021.
עיקר הביקורות הייתה העלאות השכר והגדלת מספר העובדים בוועדת הבחירות המרכזית מבחירות לבחירות. בעקבות הקושי לגייס עובדים לוועדת הבחירות, העובדים קיבלו בשנת 2019 העלאה בשכר בכ-32% ולפי מבקר המדינה הדברים לא תאמו את הבדיקה שלו. 
בחמש השנים בין הבחירות ב-2015 ועד לבחירות לכנסת ה-23 ב-2020 מספר המשרות גדל בכ-22%. ההוצאה על נושאי המשרות גדלה ב-63% וההוצאה הממוצעת של המשרה גדלה ב-34% שיעור ענק ביחס לגופים ציבוריים אחרים אך לטענת וועדת הבחירות בגלל כמות הבחירות שהיו ב-4 השנים האחרונות, העלאות השכר היו מתבקשות. טענה נוספת כי הייתה התעלמות משיפור המערכת.  
ביקורת נוספת שעלתה הייתה על תקציב ועדת הבחירות לפעולות הסברה לאזרחים. אחוזי ההצבעה עמדו על כ-70% ואילו תקציב הוועדה על הסברה גדל פי 2.5.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה