כסף וצרכנות

רציתם פלייסטיישן 5 במבצע? אין סיכוי שתשיגו

שנה לאחר השקת קונסולת המשחקים החדשה של סוני, לאחרונה ביצעה החברה צעד שעשוי להרגיז מאוד את מי שקיווה לקנות את הקונסולה בעונת המבצעים
יאיר מור |  3
גיימינג (צילום Istock)
דווקא בעונת החגים, בה מבצעים רבים מוצעים בהנחות משמעותיות ורבים עטים לרכוש אותם במיטב כספם, אחד המוצרים הכי פופולאריים בעולם הגאדג'טים הופך להיות קשה ויותר ויותר להשגה: מקורות המקורבים לסוני חשפו בפני בלומברג כי החברה היפנית חתכה לאחרונה את צפי הייצור של פלייסטיישן 5.
לפי אותם מקורות, במקור עמדו ציפיות סוני על ייצור 16 מיליון יחידות של קונסולת המשחקים הפופולארית שלה בשנה הנוכחית – אך לאחרונה, היא חתכה את התחזית ל-15 מיליון יחידות בלבד. הצפי הזה תקף עד מרץ 2022 – כלומר, לחמשת החודשים הקרובים – וצפוי להפוך מכשיר שגם כך כבר קשה מאוד להשיג לכמעט בלתי אפשרי.
הסיבה להפחתת צפי הייצור אינו חוסר ביקוש – שכן, כאמור, זה לא חסר, והחברה ממילא לא מצליחה לעמוד בו. בקיץ האחרון הפכה פלייסטיישן 5 לקונסולת המשחקים שהגיעה לרף מכירות של 10 מיליון יחידות במהירות הגבוהה ביותר בהיסטוריה של סוני, אך מייד לאחר מכן ירד הקצב משמעותית, ועתה היא משתרכת בקצב המכירות מאחורי קודמתה, פלייסטיישן 4.
במקום זאת, מה שגורם לייצור הקונסולות של סוני להאט הוא משברי השבבים ושרשרת האספקה. לפני שבועיים אמר סמנכ"ל הכספים בחברה, הירוקי טוטוקי, בשיחה עם משקיעים כי המשברים מחריפים עבור החברה, וכי כבר ברבעון הקודם היא לא עמדה בתחזיות המכירה של הקונסולות.
בישראל המצב חמור במיוחד. בשיחות עם גורמים בתחום הקמעונאות בחודשים האחרונים נאמר לאתר ice כי החברה מספקת לישראל אספקה מזערית בלבד, וכל מלאי שמגיע נחטף תוך דקות לכל היותר. עתה נראה שהמצב הזה עומד להידרדר עוד יותר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    %)
    פיזדץ אל האץ 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך בנתיים יש פרו ארבע בכלל לא רחוק ממנו
    סגור
  • 2.
    כתבה בדיחה
    דניאל 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קניתי פלייסטיישן 5 בהנחה השבוע, אם אין לך על מה לכתוב על תכתוב.
    סגור
  • 1.
    העיקר שתפסתי :) (ל"ת)
    משה 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור