כסף וצרכנות

מכה קשה לישראלים: מחירי החשמל לקראת זינוק מיידי

בעקבות משבר האנרגיה והסחורות העולמי, הכיס הישראלי עומד לספוג מכה נוספת לצד זינוק המחירים בכלל השווקים, אלה השינויים הצפויים בחשבונות החשמל שלכם
מערכת ice | 
תעריף החשמל צונח (צילום pexels,vecteezy)
תעריף החשמלי בישראל צפוי להצטרף לשורת עליות המחירים שלא מפסקיה להתרחב משבוע לשבוע בעקבות המשברים העולמיים. ברשות החשמל צפויים לכנס את המליאה לדיון בנושא בתחילת השבוע הבא, ונכון לעכשיו ההערכות על ההתייקרות עומדות על שיעור מאוד לא זניח שעלול להיות בין 10% ל-15%. 
תעריף החשמל מעודכן מדי שנה ככלל, אלא שכעת בשל המשבר העולמי באנרגיה ובין היתר גם בפחם, המועצה תתכנס כבר עכשיו, חצי שנה מוקדם יותר, כדי לא להצמיח גרעון מפערי ההכנסות-הוצאות בשוק. 
נזכיר כי באפריל השנה, בהמשך לכניסתם לתוקף של צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין וצו הבלו על דלק, רשות החשמל עדכנה את תעריפי  החשמל לשנת 2022 כלפי מטה, כך שהתעריף הכולל לצרכן ביתי מייצג ירד בכ-2.2% ועלות האנרגיה לצרכן ביתי (ללא העלויות הקבועות) ירדה בכ-2.4%.
 
התעריף נכנס לתוקף ביום 1 במאי 2022. סך העלות המוכרת לשנת 2022 תעמוד על כ-23.8 מיליארד שקל, הפחתה של כ-600 מיליון שקל בסך הכל מהעלות המוכרת שנקבעה בעדכון השנתי שפורסם בפברואר 2022. והנה כעת, נראה שההורדה ההיא עומדת להימחק ולהישאר מאחור.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה