כסף וצרכנות

החזרי ארנונה ב-60 מיליון שקל: למי מגיע כסף מהעירייה?

עיריית תל אביב סיכמה עם החברות בשטחה שתחזיר להם עשרות מיליונים על ארנונה שהותקנה שלא באישור משרד הפנים
מערכת ice |  1
חניון שרונה מרקט (צילום פייסבוק/שרונה מרקט)
לאחר גישור בין התביעה הייצוגית של החברות לעיריית תל אביב, הוחלט כי העירייה תשיב 60 מיליון שקל של תשלומי ארנונה שגבתה מעבר למקובל עבור חניות המשרדים של החברות ששוכנות בשטחה. כך פורסם הבוקר (חמישי) בעיתון דה מרקר.
בחודש מרץ 2015, החליטה לפתע עיריית תל אביב, שממילא גובה ארנונה גבוהה, להעלות עוד יותר את התעריף עבור שטחי חניה שלא למגורים. בהתאם להחלטה, עלו תעריפי הארנונה עבור חניות של משרדים ביותר מ-20 שקל, למחיר של 65 שקל.
בהחלטתה, העירייה טענה שאין לה צורך לקבל אישור ממשרד הפנים, והקימה עליה את לשכת המסחר ת"א ומספר חברות שהוכו בהלם מהמחיר המופקע שהוטל לפתע ללא סיבה. יחד עם לשכת המסחר, עתרו לבית המשפט בתביעה ייצוגית משותפת חברות כמו צ'ק פוינט, קבוצת י' שטיר, חברת מקורות ועוד.
 
בית המשפט המחוזי בתל אביב צידד דווקא בעירייה ופסק כי לא נפל פגם בהתנהלותה. החברות לא ויתרו ועתרו לביהמ"ש העליון, שם המליץ השופט אליהו בכר על גישור בין הצדדים. הגישור, שנעשה מול השופט בדימוס יצחק ענבר, הסתיים כאמור כעת כאשר סוכם על החזרים בכ-60 מיליון שקל לחברות.
התשלומים יוחזרו לכל בעלות החניונים המשרדיים ששילמו לעיריית ת"א ארנונה ממרץ 2015 עד סוף דצמבר 2021. בנוסף, העירייה חויבה בתשלומי הוצאות משפט וחצי משכר הטרחה לשלושת משרדי עורכי דין שטיפלו בתיק. שכרם עומד סה"כ על 8.6 מיליון שקל.
לסיום, לאחר שגבתה 125 מיליון שקל על אותן חניות לאחר העלאת התעריף, עיריית ת"א התחייבה שבתוך 90 יום גובה התשלום יעודכן למחיר המקורי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שרמוטות אשכנזים (ל"ת)
    איתן 11/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור