דיגיטל וטק

צפו: חזון המסיכות המטריד של פייסבוק

החברה הציגה אבטיפוס למשקפי מציאות מדומה עם מסכים חיצוניים, שמציגים הדמיה של עיניו של המשתמש למי שמסתכל עליו מבחוץ. האם בעתיד כולנו נסתכל אחד על השני דרך מסכים כאלה?

יאיר מור | 
בונדסליגה ב-VR (צילום יח"צ)
כאילו שקסדות מציאות רבודה לא נראות מוזרות מספיק, אמש חשפה פייסבוק פיתוח חדש שלה שיהפוך אותן למוזרות אף יותר.
ניית'ן מטסודה, מדען שעובד ב-Facebook Reality Labs, חטיבת המחקר של פייסבוק למציאות מדומה ורבודה, נוהג להסתובב כבר מספר שנים בשטח המשרד כשהוא לובש קסדה של Oculus – חברת המציאות המדומה שפייסבוק רכשה ב-2014 תמורת כ-2 מיליארד דולר. מכיוון שלדורות האחרונים של הקסדות הללו יש מצלמות חיצוניות, ובפייסבוק פיתחו תוכנה שמציגה על המסכים הפנימיים שמול עיניו של מטסודה את העולם האמתי, הוא הרגיש בנוח פשוט ללכת איתן. אך עמיתיו לעבודה הרגישו עם זה קצת פחות בנוח – לדבריו, הם התלוננו שוב ושוב על כך שזה מוזר לדבר עם אדם שפניו מכוסים ומוסתרים כמעט לחלוטין.
אז הוא החליט להוסיף לקסדה שלו, שכבר כוללת מסכים שמופנים אליו, מסך חיצוני שיופנה אל עמיתיו ויציג שחזור תלת-ממדי של פניו. ב-2019 הוא הציג את התוצאה לעמיתיו ולבוס שלו, המדען מייקל אבראש. "התגובה הראשונה שלי היתה שזה רעיון משעשע לכל היותר – אבל אני לא אומר לחוקרים מה לעשות, כי לא יוצרים חדשנות ללא חופש לנסות דברים חדשים", מספר אבראש, ומוסיף שעתה "ברור שמדובר ברעיון ייחודי עם הבטחה אמתית".
את הדברים אומר אבראש בעקבות הצגת הדורות הבאים של הפיתוח של מטסודה, ששיפר את הרעיון על ידי החלפת המסך המיושן שחיבר לקסדה שלו במסכי תלת-ממד מודרניים, שמסוגלים להציג את עיניו עם אשליה כאילו הצופה מבחוץ מסתכל על הפנים עצמם, ולא על שחזור שלהם על מסך שצף במרחק 5 ס"מ – עובי הגרסה החדשה של המשקפיים שיצר המדען ג'ואל הגלנד. כמו כן, אותם מסכים מציגים את העיניים כך שמכל זווית שמסתכלים עליהן הן נראות כאילו הן מופנות לאותו כיוון. בפייסבוק קוראים לרעיון "שיתוף נוכחות חברתי", משום שהוא מאפשר ללובשי קסדות מציאות מדומה או רבודה להשתתף גם בעולם הפיזי שסביבם באופן טבעי יותר), ולדרך היישום שלו "שיקוף הפוך", שהוא ההיפך מ"שיקוף" – שמה של התכונה המאפשרת לצפות על המסך הפנימי של משקפי המציאות המדומה בתמונת העולם שבחוץ כפי שמתקבלת בשידור חי מהמצלמות המוצבות בצד החיצוני.

את התוצאה, שניתן לראות בסרטון הזה (הגרסה החדשה בצד ימין, כאשר במרכז גרסה קודמת המציגה את העיניים על מסכים דו-ממדיים רגילים ובצד שמאל הגרסה הראשונה), יציג צוות המדענים בכנס SIGGRAPH, שייערך בשבוע הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה