דיגיטל וטק

ספוטיפיי בוחנת אפשרות חדשה ושנויה במחלוקת

משתמשים בשירות גילו כי הוא מציע מנוי מוזל, שנותן חלק מהאפשרויות של המנוי הרגיל – אך משאיר דווקא את אחד הדברים הבסיסיים ביותר שגורמים לאנשים להעדיף לשלם
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום אילוסטרציה)
ספוטיפיי החלה לבחון מסלול חדש למנויים, שיציע ביטול של כמה מה"עונשים" המוטלים על משתמשים חינמיים תמורת מחיר מוזל, כך אישרה החברה בהמשך לדיווח של משתמשים שהגיע לאתר The Verge.
המנוי החדש, תחת השם Spotify Plus מתומחר בחו"ל בדולר (99 סנט) לחודש – עשירית ממחיר המנוי הרגיל, שעלותו 10 דולר 9.90) לחודש. הוא מבטל את המגבלות המוטלות על לקוחות החינם בהאזנה למוזיקה – הגבלת הדילוג על שירים לשישה בשעה, ההגבלה על גישה לשירים ספציפיים לטובת נגינת אלבומים ורשימות השמעה בסדר אקראי וההגבלה על מספר השירים הזמינים מכל רשימה – אך לא מסיר את הפרסומות.
מדובר בפרקטיקה שנויה במחלוקת: מצד אחד, אפשרות ליהנות מהשירות בתשלום מופחת עשויה לקרוץ למשתמשים רבים שכיום נמצאים בין 210 מיליון המשתמשים שאינם משלמים על השירות לפי דו"ח החברה מהשבוע שעבר, והשימוש שלהם בו ממומן על ידי הפרסומות שבין השירים. מצד שני, מדובר בניפוץ של המוסכמה המקובלת כיום, לפיה שירות יכול להיות ממומן או על ידי תשלום מנוי או על ידי פרסומות – אך לעולם לא שניהם יחד.
בישראל מציעה כיום ספוטיפיי שלושה סוגי מנויים: מנוי לאדם בודד במחיר של 19.90 שקל לחודש, מנוי זוגי לשני משתמשים יחד תמורת 25.90 שקל לחודש, ומנוי משפחתי לשישה משתמשים עם אפשרויות לבקרה הורית תמורת 31.90 שקל לחודש. בהשוואה ליחסי המחיר בחו"ל, אם יושק לבסוף המנוי המוזל גם בארץ, יש להניח כי הוא יעלה כאן 1.99 שקל לחודש.
ספוטיפיי, כאמור, אישרה את הניסוי, ואמרה ל-The verge כי "אנחנו תמיד עובדים כדי להרחיב את חוויית ספוטיפיי ומבצעים בדיקות באופן שגרתי כדי לקבל מידע שלפיו נקבל החלטות. כרגע אנו מבצעים ניסוי לתוכנית מנוי נתמכת-פרסומות עם מספר מצומצם ממשתמשינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה