דיגיטל וטק

רוסיה עוזבת את החלל? "ההחלטה כבר התקבלה"

אחרי האיומים שפיזרה רוסיה וכשברקע מקרי הכמעט הרס בתחנת החלל הבינלאומית - רוסיה עומדת לנקוט את הצעד הדרמטי ולנטוש את תחנת החלל הבינלאומית
מערכת ice |  1
תחנת החלל הבינלאומית (צילום Roscosmos / flickr)
סוכנויות ידיעות רוסיות מאשרות כי רוסיה צפויה לעזוב את תחנת החלל הבינלאומית, וזאת אחרי האיומים שפרסמה בתקופה האחרונה, והנזקים שכמעט גרמה להם בתחנה בשנה האחרונה.
כזכור, מנהל סוכנות החלל הרוסית רוֹסְקוֹסְמוֹס, דמיטרי רוֹגוֹזין, העלה אחרי הטלת הסנקציות הכלכליות על רוסיה בתחילת הלחימה עם אוקראינה - לטוויטר שרשור ציוצים, בו הוא עוקץ את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהטיל סנקציות על המדינה ותוכנית החלל שלה והבטיח שהן "ישבשו את תעשיית החלל הרוסית, כולל תוכנית החלל שלהם".
"אם תחסמו שיתוף פעולה איתנו, מי יציל את תחנת החלל הבינלאומית מנפילה בלתי נשלטת ונפילה בשטח ארה"ב או אירופה? יש גם אפשרות שהמבנה שמשקלו 500 טונות יתרסק על הודו או סין. אתם רוצים לאיים עליהם באפשרות כזו? תחנת החלל לא עוברת מעל רוסיה, ולכן כל הסיכונים הם שלכם. האם אתם מוכנים אליהם?".
מעללי הרוסים בתחנת החלל הבינלאומית החלו עוד קודם כשלקראת סוף השנה שעברה, צילומי סרט רוסי בתחנת החלל הבינלאומית כמעט נגמרו באסון, לאחר שהחללית הרוסית סויוז MS-18 הזיזה את תחנת החלל ממסלולה כיממה לפני החזרת משתתפי הסרט לכדור הארץ. בתקרית, סויוז – הקפסולה הרוסית להבאת והחזרת קוסמונאוטים אל ומחוץ לתחנת החלל הבינלאומית – ביצעה ניסוי מדחפים לקראת שיגור צוות הסרט הרוסי חזרה אל פני האדמה. עם תום הזמן המתוכנן לניסוי המדחפים, הם לא הפסיקו לפעול, ומאחר והחללית היתה מחוברת לתחנת החלל, היא גמה לה להסתובב ממקומה במה שנאס"א הגדירה כ"אובדן שליטה על עמדת תחנת החלל".
 
הסוכנות הדגישה כי תוך חצי שעה הוחזרה השליטה על מיקומה וזוויתה של תחנת החלל, וכי "הצוות היה ער בזמן התקרית ולא היה בסכנה כלשהיא".
כמו כן ביולי האחרון, "מעבדת-חלל" חדשה של סוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס, שחוברה לתחנה זמן קצר קודם לכן, הפעילה את המדחפים שלה והזיזה את התחנה ממיקומה הקבוע. ראש תוכנית תחנת החלל הבינלאומית בנאס"א, ג'ואל מונטלבאנו, אמר שהאירוע נגרם על ידי "גליץ'", אמר שהאסטרונאוטים לא היו בסכנה בשום שלב, ואף ציטט בשמם את ההתייחסות לכל העניין כלא יותר מ"שעה מסעירה למדי". הוא ציין כי מדובר בתקרית נדירה, שאירעה "אולי שלוש-ארבע" פעמים ב-20 השנים של התחנה בחלל.
 
עם זאת, לורי גארוור, סגנית מנהל נאס"א בתקופת אובמה, אמרה כי "זו תזכורת לכך שחוסר הידיעה שלנו באשר ליכולות של השותפים הרוסים שלנו היא סיכון לא מבוקר. אני לא בטוחה שהיינו מאפשרים לאחד השותפים המסחריים שלנו לעגון בתחנה אם הם היו חווים בעיות כגון אלו שעליהן שמענו מראש במקרה של המודול הזה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרוסים אחראים רק על דבר אחד בתחנה
    מיקליס 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה פגיעה של פסולת בתחנה, עכשיו אין מי שיטפל בזה ואין כלים לזה כך שהסןף של תחנת החלל הזו קרוב, הרוסים מקדמים תחנה משלהם יחד עם הסינים, בקיצור כל סנקציה של המערב על רוסיה חוזרת נגדם כמו בומרנג ועוד לא דיברתי על ההפגנות שבדרך וזה שהמפלגה הסוציאליסטית שבקואוליציה בבולגיה כבר הודיעה שפורשת איך שנשק יועבר לאוקראינה והממשלה שם תיפול, בקיצר תיכף חגיגה שלמה באירופה כי לציבור נמאס מהשטויות של הפוליטיקאים כי זה לא משרת את האינטרסים שלהם והם עוד אלו שמשלמים על ההרפתקאות של מנהיגי הצעצוע שלהם
    סגור