בחירות 2022

אלי אבידר קורץ לחיבורים בגוש השינוי

ח"כ אלי אבידר מחשב את צעדיו בתבונה. בצעד ראשון הוא מבקש להתנתק מישראל ביתנו וקורץ למפלגות השמאל לקראת חיבור אפשרי. מטעמו של אבידר נמסר כי: "הוא מחכה להזדמנויות לחיבורים שיתרמו לגוש"
דוד זולדן | 
השר אלי אבידר (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
ההערכה שאלי אבידר התפטר מהכנסת כדי להתנתק סופית מרשימת "ישראל ביתנו" ולהיפרד מהתדמית שעדיין דבקה בו גם אחרי שפרש מהמפלגה. אבידר כפי הנראה ממתין לפריימריז במרצ ולא נפסלת האפשרות כי אם גלאון תיבחר הוא ילך איתה. אם יאיר גולן יבחר הסיכויים לשותפות וחיבור נמוכים.   
כאמור, יו״ר מפלגת ״ישראל חופשית דמוקרטית״, חבר הכנסת אלי אבידר הגיש בשעות האחרונות ליושב ראש הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי, מכתב התפטרות מהכנסת. חבר הכנסת אבידר הסביר את התפטרותו: ״בימים אלה אני יוצא לדרך חדשה. אני מרגיש חובה להחזיר את המנדט מוקדם ככל שניתן, שכן מעבר להיות המהלך כורח של החוק, זה גם הדבר הראוי והמוסרי לעשות״. בנאום ההתפטרות הודה אבידר על תקופתו ב ״ישראל ביתנו״.
 
חבר הכנסת אבידר התייחס לחיבורים פוליטיים עתידיים: ״במידה ונראה שחיבור יחזק את הגוש וימנע את חזרת נתניהו, אנחנו נהיה חלק מזה. אבל אנחנו לוקחים בחשבון שיתכן וחיבורים לא יתבצעו כתוצאה מאגו, עקשנות ואינטרסים פוליטיים צרים. ועל כך אני אומר בצורה ברורה - לא נפרוש. נמשיך כפי שהבטחנו עד הבחירות״.
בנוסף, פירט אבידר את התכניות הפוליטיות להמשך: "ישראל חופשית דמוקרטית" מחויבת יותר מכל מפלגה אחרת, למנוע את חזרתו של נתניהו לשלטון ולהעברת חוק נאשם בפלילים כבר בשבועות הראשונים של הכנסת הקרובה. אנחנו מתחייבים להעביר גם חוק נגד עריקות פוליטיות, בשבועות הראשונים להקמת הממשלה. חוק שיאפשר לשמור על יציבות פוליטית בישראל ולמנוע עסקאות שוחד של שיריונים כפי שנראה אותן מתבצעות ברשימות הכנסת הקרובה של הליכוד״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה