בחירות 2022

גפני זועם על שתיקת התקשורת בפרשת קריב

ח"כ משה גפני לא מבין מדוע התקשורת מחרישה נוכח התחקיר המטלטל של קלמן ליבסקינד במעריב בסוף השבוע ומשוכנע שאם זו הייתה עמותה חרדית המדינה הייתה מזדעזעת.
דוד זולדן | 
משה גפני וגלעד קריב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני במליאת הכנסת על השחיתות לכאורה בה נחשד ח"כ גלעד קריב ופרשת הכסף הרפורמי: "אם זו הייתה עמותה חרדית וח"כ חרדי - המדינה הייתה מזדעזעת, היועמ"שית הייתה קוראת לרשויות אכיפת החוק לפתוח בחקירה פלילית. אבל פה - שקט דממה. מתחת לאף שלנו במחשכים, מעבירים לאיזה עמותה קטנה של 2 עובדים 60 מיליון שקלים. כספי ציבור. במקום לתת כסף לנכי צה"ל אתם נותנים את זה לרפורמים של גלעד קריב ואתם עוד מטיפים לנו מוסר על ניקיון כפיים? מושחתים נמאסתם".
כזכור, העיתונאי קלמן ליבסקינד פרסם בסוף השבוע האחרון, בטורו בעיתון מעריב, תחקיר על מעורבותו של ח"כ קריב במיזם משרד התפוצות ל"התחדשות יהודית" ופגמים חמורים שנפלו באישור קיום המיזם.
 
לפי התחקיר, הקמת המנהלת ותקצוב המיזם, הינם מימוש של סעיף בהסכם הקואליציוני, שנחתם עם כניסתה של סיעת העבודה אל הממשלה. ח"כ גלעד קריב ששימש בעבר כיו"ר התנועה הרפורמית בישראל קידם את הכנסת הסעיף להסכמים ונטל חלק פעיל בקידומו ובאישורו בתקציב המדינה לשנת 2022. אולם, מהפרסומים עולה כי בסופו של דבר הכסף הגיע לעמותת פנים שקריב שימש בה עד לפני תקופה קצרה כחבר וועד מנהל, במקביל לכהונתו בכנסת ופעילותו לאישור התקציב.
כאמור, קשריו של קריב עם העמותה לא מנעו ממנו לעסוק בתקציב, ואף לא מנעו מיו"ר העמותה להודות על כך בפומבי עם אישור המיזם בציוץ בטוויטר תחת התיאור "תודות לאלה שבלעדיהם המיזם לא היה מתרחש".
מלבד ניגוד העניינים של קריב, צוין כי ההתקשרות עם העמותה נערכה באופן בלתי תקין ובניגוד לתקנות, תוך שאנשי העמותה השתתפו בישיבות עם אנשי המשרד והיו שותפים להליך המקצועי עוד בטרם התקבלה ההחלטה לקיום המיזם המשותף.
 
יו''ר עוצמה יהודית, ח''כ איתמר בן גביר הגיב לתחקיר של העיתונאי קלמן ליבסקינד ואמר: "המשטרה צריכה לפתוח בחקירה נגד התנועה הרפורמית ונגד גלעד קריב עוד היום. התנועה הרפורמית שמחפשת על כל פיפס קטן אותי ואת חבריי צריכה לעמוד לדין". בן גביר הוסיף עוד כי: "הרב" הרפורמי גלעד קריב שמשקר במצח נחושה, צריך להתפטר מהכנסת. אלו אשר שצועקים מבוקר עד ערב אודות היושר והצדק, ותיקי נתניהו, מתגלים כמושחתים ביותר, כמה לא מפתיע".
גם מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו הגיב לתחקיר ואמר כי: "מביש ומבזה שכספים ממשלתיים הלכו לקידום מיזם שנועד להחליש את היהדות ולהחליש את מדינת ישראל. מצופה מהיועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה נגד גלעד קריב ונגד נחמן שי כדי לבדוק את כל השאלות העולות מהתחקיר. לא מפתיע שמי שפעלו להציף את ישראל במאות אלפי מהגרים שאינם יהודים, עושים שימוש בכספים ממשלתיים כדי לקדם זרם שלא מייצג אחוז מהציבור היהודי בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה