בחירות 2022

ח"כ יעקב אשר: "החמרת ענישה? קודם תגייסו מאבטחים"

הח"כ החרדי לא מגלה התלהבות יתרה מהצעת החוק של סער נגד אלימות של צוותי רפואה ואומר: "החוק חשוב אבל לא מספיק, צריך לתגבר את כוח האבטחה בבתי החולים. בכל פעם שיש אירוע של תקיפה כולם מזדעזעים ואנו שומעים הבטחות ממשלתיות על תוספת מאבטחים, אבל בפועל זה לא קורה. יש הבטחה - אבל אין אבטחה"
דוד זולדן | 
יעקב אשר (צילום דוברות הכנסת דני שם טוב)
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מגיב לאישור חוק להחמרת הענישה בקריאה ראשונה נגד תוקפי צוותים רפואיים: "החוק חשוב אבל לא מספיק, צריך לתגבר את כוח האבטחה בבתי החולים. בכל פעם שיש אירוע של תקיפה כולם מזדעזעים ואנו שומעים הבטחות ממשלתיות על תוספת מאבטחים, אבל בפועל זה לא קורה. יש הבטחה - אבל אין אבטחה".
אשר מוסיף עוד כי "לשם כך צריך להוסיף תקציב משמעותי שיוקדש במיוחד עבור תוספת כוח אבטחה, ואם חסר כסף אני מציע לקחת אותו מ-60 מיליוני השקלים שמועברים בימים אלה באופן בלתי חוקי לרפורמים, בחסות יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב שהחוק כמובן נר לרגליו עד שהוא כיבה אותו ברגל גסה כשזה הגיע לאינטרסים התקציביים של עמותה פרטית שקשורה אליו, זו בושה וחרפה".
 
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעתו של סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער להחמרת הענישה ביחס לעברייני האלימות כלפי הצוותים הרפואיים.
לפי התיקון על תקיפת צוותי רפואה תוך כדי מתן טיפול רפואי, יוטל עונש של עד 5 שנות מאסר והיא תסווג כעבירה מסוג פשע. כיום ניתן להטיל על תקיפה שכזו עונש של עד 3 שנות מאסר. התיקון יחול על כל 'מטפל' ויכלול גם חובשים ופראמדיקים של ארגוני עזרה ראשונה כמו מד"א ואיחוד הצלה. 
כיום, מוטל עונש של 5 שנות מאסר על תקיפת צוותי רפואה, רק אם התקיפה נעשתה תוך כדי פעולת חירום (הצלת חיים וכד'), ורק אם כוונה נגד צוותים רפואים מסוימים. התיקון המוצע מחיל את העונש המחמיר על תקיפות שנעשו במהלך כל טיפול רפואי שהוא, ואם כוונו נגד סוגים שונים של מטפלים.
 
השר סער: "יש להילחם מלחמת חורמה באלימות בכלל ובתופעה החמורה של תקיפת צוותים הרפואיים. ענישה חמורה ומרתיעה תשקף באופן הולם את החומרה שיש בתופעה זו ואת היחס הציבורי אליה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה