בחירות 2022

דרמה בכנסת: ח"כ עידית סילמן תאלץ להתפטר

לאחר דרמה פוליטית נוספת ועדת הכנסת אישרה את פיצול ימינה: סילמן תוכרז כסיעת יחיד, מתן כהנא ושירלי פינטו כסיעה נוספת - המשמעות: סילמן תאלץ להתפטר כדי לרוץ בליכוד, כהנא יוכל להתמודד ברשימת המחנה הממלכתי

מערכת ice |  2
עידית סילמן, נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

לאחר דרמה פולטית והתכתשות נוספת בין האופוזיציה לקואליציה, ועדת הכנסת אישרה היום (שני) את בקשת הפילוג של מתן כהנא, שירלי פינטו ונפתלי בנט מסיעת ימינה. זאת לאחר שמוקדם יותר הקואליציה הצביעה נגד פיצול ח"כ עידית סילמן, מה שמאלץ אותה להתפטר מהכנסת כדי להתמודד במסגרת אחרת בבחירות הקרובות.

סילמן בתגובה הודיעה כי תתנגד לפיצול כהנא, צעד שדרוש לח"כ כדי לרוץ בבחירות הקרובות במפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ.  על כן הודיעו השלושה שיתפצלו יחדיו מ"ימינה", כך שסימלן תיוותר כסיעת יחיד. אלא שאז, ארבעה חברי כנסת (מלינובסקי, טופורובסקי, מואטי, טור פז) בועדה שצריכה לאשר את המהלך הצביעו נגד הבקשה לפילוג הסיעה.

בסופו של דבר, משך ח"כ מתן כהנא את חתימתו מההסכמה לבקשה ולכן היא התבטלה. במקומה, הצביעו חברי הוועדה על בקשה להתפלגות חדשה של ימינה לסיעה שתיקרא "המחנה הממלכתי" ותכלול את הח"כים נפתלי בנט, מתן כהנא ושירלי פינטו (בסיעת ימינה יישארו חברי הכנסת ניר אורבך, אביר קארה, עידית סילמן ויום טוב כלפון). לאחר מכן הצביעו על פילוג נוסף בסיעת המחנה הממלכתי, ולפיו ח"כ נפתלי בנט יהיה חבר בסיעת יחיד "ביחד". לפי היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן, "אין השפעות מימוניות לפילוג".

 
התפלגות נוספת שאושרה נוגעת לסיעת "תקווה חדשה", הבקשה הוגשה בהסכמת כל חברי הסיעה, כך שב "תקווה חדשה"" יכהנו יפעת שאשא ביטון, שרן השכל, זאב בגין, מאיר יצחק הלוי ומישל בוסקילה. חבר הכנסת צבי האוזר יהיה חבר בסיעת "דרך ארץ", שרצה בבחירות הקרובות תחת יחד עם סיעת ימינה תחת השם "המחנה הציוני", בראשות איילת שקד ויועז הנדל.
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סילמן
    לילי 08/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סילמן תתפטרי מגעילה
    סגור
  • 1.
    חה חה חה: הנוכלת אכלה אותה ביג טיים
    שמירה 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וזה אפילו עוד לפני שביבי זרק את ההבטחות לזבל.
    סגור