בחירות 2022

סמוטריץ: "התבשרתי מהתקשורת על כוונת בן גביר, שגיאה קשה"

יו"ר הצינות הדתית פנה הערב לח"כ בן גביר בניסיון אחרון לשכנע אותו לשוב לשולחן המו"מ לריצה משותפת: "המחנה הלאומי לא יכול להרשות לעצמו פיצולים ופילוגים וסיכון בזריקת קולות לפח"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

לאחר הדיווחים לפיהם, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר צפוי להודיע על ריצה בנפרד, על רקע חוסר ההסכמות במו"מ מול מפלגת עוצמה יהודית. שלח הערב, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ פניה לח"כ בן גביר וביקש ממנו להגיע להסכמות בנוגע לריצה משותפת.

"איתמר ידיד מדובר בשגיאה קשה. המחנה הלאומי לא יכול להרשות לעצמו פיצולים ופילוגים וסיכון בזריקת קולות לפח כפי שקרה לצערנו לא פעם ולא פעמיים", אמר סמוטריץ' שלדבריו התבשר על הודעתו הצפויה של בן גביר מכלי התקשורת.   
 

צפו: סמוטריץ' בפנייה לבן גביר

 
"אתה יודע, איתמר,  רצנו יחד בבחירות האחרונות והבאנו הצלחה אדירה. שילבנו כוחות יחד, סיעת אחת ומאוחדת בציונות הדתית. בשנה האחרונה ניהלנו מאבק יוצא מן הכלל להפלת הממשלה הרעה והמסוכנת הזו שנשענה על תומכי הטרור של האחים המוסלמים.  יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא חזרה לחדר המשא ומתן, נדבר על הכל", הוסיף יו"ר הציונות הדתית.

ברקע הדברים, ביקש סמוטריץ' מבנימין נתניהו לשריין בליכוד נציג של הציונות הדתית, ובכך לפנות משבצת נוספת לאיתמר בן גביר, מה שיקל עליו במשא ומתן מולו – בקשה לה סירב יו"ר הליכוד לפי פרסום בחדשות 12.


 עוד עלה מהפרסום, כי במקביל לניסיונות להגיע להסכמות עם בן גביר, סמוטריץ' נערך לתרחיש לפיו המשא ומתן יתפוצץ ובן גביר ירוץ לבד. בשל כך, סמוטריץ' מקיים מגעים עם חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי על ריצה בבלוק טכני.

עם זאת, האופציה המועדפת על סמוטריץ' היא ריצה משותפת עם איתמר בן גביר. זאת כאשר, סקר מכון 'מדגם' עבור חדשות 12, חוזה כי במידה וסמוטריץ' ובן גביר רצים בנפרד, בן גביר מביא 8 מנדטים והופך להיות המפלגה הרביעית בגודלה. בתרחיש כזה סמוטריץ' מקבל 5 מנדטים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סמוטריץ אתה אפס (ל"ת)
    אלי 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור