השוק

גיוס קשה לחברת החשמל: התאכזבה מהמוסדיים ולא השלימה את ההנפקה

המוסדיים הזרימו ביקושים של כ-2.5 מיליארד שקל להנפקה כשסדרת אג״ח אחת סגרה בתשואה שלילית; חברת החשמל החליטה שלא לקחת את כל הביקושים וזאת בגלל הגיוס הענק של עזריאלי בגובה 3.6 מיליארד שקל שניקה את השוק
ניצן כהן | 
יפתח רון טל יו"ר חברת החשמל (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, unsplash)
אחרי שדנה עזריאלי ניקתה את שוק האג"ח מכסף התקשתה הלילה חברת החשמל בגיוס של 2 מיליארד שקל. כך נודע ל-ice. למרות הקשיים הוזרמו להנפקה ביקושים של המוסדיים בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל מהם לקחה החברה 1.5 מיליארד שקל.
חברת החשמל הנפיקה למעשה שתי סדרות אגח, אחת ארוכה ואחת ארוכה מאוד כששתי הסדרות צמודות למדד המחירים לצרכן מה שאמור היה לעשות את החיים קלים יותר למוסדיים.
למרות הקושי בהנפקה, הסדרה הארוכה במח"מ של 5.9 סגרה בתשואה אפקטיבית שלילית של 0.27% כשכאן לקחה החברה 590 מיליון שקל. הסדרה הארוכה מאוד במח"מ של 13.7 סגרה בתשואה אפקטיבית של 1.37% כשכאן לקחה החברה 672 מיליון שקל.
כאן המקום לציין כי ההנפקה הגדולה של חברת החשמל, שנסגרה הלילה באה מספר יממות לאחר הנפקת הענק של דנה עזריאלי שזכתה לביקושים של 4 מיליארד שקל כשעזריאלי לקחה 3.6 מיליארד שקל.
באופן עקרוני, הנפקה של חברת החשמל יכולה לשמש תחליף לממשלתי המקביל אולם בשל העובדה שהמשקיעים ״התפוצצו״ בסחורה רק לפני יומיים היה לחברת החשמל קשה לקבך ביקושים גדולים יותר (ולסגור את ההנפקה כבר בשלב מוקדם). בחברת החשמל התאכזבו מהריביות שהמוסדיים דרשו ולכן הסכימו להענות רק לחלק מהביקושים ולא להשלים את ההנפקה כפי שתוכננה על 2 מיליארד שקל לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה