השוק

רני צים הופך לשחקן בבורסה בעוד מהלך עם אלטשולר

צים יחזיק במלוא המניות של חברת קרנות הנאמנות ופעילות הברוקראז' של פסגות; צים ישלם 96 מיליון שקל נוספים לאלטשולר שחם
ניצן כהן | 
רני צים (צילום מאיר אדרי)
איש העסקים רני צים רוכש את יתרת מניות אלטשולר שחם בחברת קרנות הנאמנות והברוקראז' של פסגות בתמורה ל-96 מיליון שקל. בסך הכל שילם צים לאלטשולר 405 מיליון שקל תמורת מלוא המניות של חברת הקרנות והברוקראז'. צים יקבל את הפעילות ללא המזומנים שבקופת החברה ואף ללא חוב שלה.
נזכיר כי קרנות הנאמנות של פסגות מנהלות 40 מיליארד שקל והן אחת מהחברות הוותיקות בענף. פעילות הברוקראז' שכוללת את ניהול תיקי ההשקעה למוסדיים היא חברה מעניינת בשל החיבור ההדוק שיש לה עם משקיעים מוסדיים ועם חברות שמשקיעות עודפי מזומנים בשוק ההון.
פעילות קרנות הנאמנות היא פעילות בעייתית בשל התנודתיות הגדולה של הכספים באפיק הזה. כך למשל כשמדברים על מצב בו הציבור מושך את כספו מהשווקים הפיננסיים מתכוונים לכך שהציבור פודה כסף מקרנות הנאמנות ולהיפך כשהציבור נכנס לבורסה הוא עושה זאת על פי רוב, באמצעות קרנות הנאמנות.
הכספים שמופקדים בקרנות הנאמנות מניבים דמי ניהול טובים לחברה המנהלת כל עוד השוק חזק. ברגע שהושק משנה כיוון הכספים האלה מתאיידים מהקרנות וההכנסות מהן יורדות פלאים. זו הסיבה שבתי השקעות פחות אוהבים את תעשיית קרנות הנאמנות ומעדיפים לייצר תמהיל בין קרנות נאמנות לקופות גמל וקרנות פנסיה שמאזנות את ההכנסות שלהם לאורך שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה