השוק

השינוי הגדול שצפוי להקפיץ את מחיר את'ריום קורה היום

התשתית של המטבע הקריפטוגרפי הוותיק צפויה לעבור שינוי משמעותי, שישנה את חוקי המסחר בו, ועל הדרך כנראה יעלה דרמטית את הערך שלו
יאיר מור |  3
אתריום (צילום Pixabay)
מחיר האת'ריום צפוי לקפוץ משמעותית החל מהיום (רביעי), בשל שינוי דרמטי בבלוקצ'יין שלו שצפוי לקרות ביממה הקרובה (בתלות בכמות הפעילות במטבע בזמן הזה). השינוי, ששם הקוד שלו EIP 1559 (EIP הם ראשי תיבות של "הצעת שיפור את'ריום" באנגלית), ישנה את הדרך שבה מתומחרות פעולות סחר במטבע, כך שהמחיר שלהן יהפוך לשקוף יותר וכל אחת מהן תתרום להעלאת שווי המטבע.
עד היום, כל פעולה של שליחה או קבלה של את'ריום היתה כרוכה בתשלום עמלה בשם "עמלת גז" למי שמשתתפים בכרייה של המטבע, וכך מסייעים לעבד את הפעולות ברשת המבוזרת שלו. העמלה הזו לא היתה ידועה מראש, וכך משתמשים לא ידעו מה הסכום המינימלי ונאלצו לנחש כמה לשלם, ובמקרים רבים שילמו יותר מדי.
לפי ההצעה, ייקבע מחיר בסיס ידוע לכל פעולה, כאשר מי שרוצה לזרז את אישור הפעולה שלו יכול להוסיף "טיפ" על מחיר הבסיס. כך, מי שמבצע פעולות יידע מראש כמה הוא משלם ולא יצטרך "להמר" ולשלם סכומים מיותרים. בנוסף, מחיר העמלה יכלול בתוכו רכיב של "שריפה" – פעולה ששולחת חלק מהכסף לחשבונות שאינם ניתנים לגישה, כך שהם יוצאים למעשה מהסך הכולל של מטבעות את'ריום הזמינים לציבור, וכך הופכים את המטבע לנדיר יותר ומעלים את שוויו.
החלק האחרון צפוי לתרום לעלייה משמעותית במחיר את'ריום – עד פי שניים בטווח קצר למדי לפי המומחים. מעבר לכך, בתחילת השנה הבאה צפוי שינוי נוסף ודרמטי לא פחות בבלוקצ'יין של המטבע השני בגודלו, שגם הוא עשוי להכפיל את מחירו – מה שאומר שאת'ריום עשוי לעלות בשנה הקרובה פי ארבעה, או לפחות פי ארבעה יותר ממטבעות אחרים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלוף
    אא 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משקעים בלי גב כסף וירטואלי אבל תמיד יש אדיוטים שיוכלו אותה
    סגור
  • יש משקיעים ויש משקיעים
    אבנר שמואלי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמעט שילמתי את כל המשכנתא שלי איזה 550 אלף מהמטבע הזה. למה להכפיש?
    סגור
  • 1.
    פריירים לא נעלמים לעולם,הם מתחלפים עם פריירים חדשים (ל"ת)
    חוק שנכון תמיד 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור