השוק

רכישת ענק: מארוול רוכשת את אינוביום ביותר ממיליארד דולר

ענקית המוליכים למחצה הודיעה על רכישת כל נכסי חברת המתגים לתחום הענן, שצפויה להפוך אותה למעצמה בתחום תשתיות האינטרנט
מערכת ice | 
דולרים (צילום freepik)
חברת המוליכים-למחצה Marvell הודיעה אתמול על חתימת עסקה לרכישת Innovium, המפתחת מתגים לתחום תשתיות הענן, תמורת מניות בשווי של 1.1 מיליארד דולר.
אינוביום מפתחת סדרת רכיבי מיתוג רשת בשם Teralynx, המתאפיינים בשיהוי נמוך, אופטימיזציה של צריכת האנרגיה, ביצועים גבוהים ויכולת דיאגנוזה עמוקה של הפעילות, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור מרכזי מחשוב של חברות ענן. לדברי החברות, אינוביום כבר חתמה לאחרונה על הסכמים עם מספר ספקיות שירותי ענן Tier 1 לאספקת הרכיבים הללו, וצפויה להכניס מהן ב-2023 כ-150 מיליון דולר.
מארוול ציינה כי המתגים של אינוביום יצטרפו למוצרים הקיימים שלה, שכוללים ערכות שבבים, מעבדי אבטחה, אמצעי אחסון ורכיבים נוספים המבוססים על מוליכים-למחצה (ובעיקר סיליקון) לחברות מחשוב, ויהפכו אותה לאחת מספקיות הפתרונות הגדולות בתחום. היא הוסיפה כי תחום הסיליקון למתגי אינטרנט צפוי לגדול בשנים הקרובות בקצב שנתי של 15%, ולהגיע לשווי של 2 מיליארד דולר ב-2026.
כאמור, מדובר בעסקת מניות, במסגרתה יקבלו בעלי המניות של אינוביום 19.05 מיליון מניות רגילות של מארוול, תמורת כל נכסי החברה – החל ממאות העובדים שלה, דרך הטכנולוגיות ועד לאופציות ולמזומנים שבקופתה (145 מיליון דולר). המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אינוביום, פוניט אגרוואל, יצטרף למארוול, והמנכ"ל, רג'יב חמאני, ישמש כיועץ. העסקה כבר אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, אך דרושה עדיין את אישור בעלי המניות והרגולטורים.
עוד לפני הרכישה העסיקה מארוול יותר מ-4,500 עובדים, מהם כ-700 בשני מרכזי הפיתוח שלה בישראל, הנמצאים בפתח תקוה וביקנעם.
מאט מרפי, נשיא ומנכ"ל מארוול, אמר כי "הרכישה של Innovium והפתרונות המשלימים שלה מבססת עוד יותר את מעמדה המוביל של מארוול בשוק הענן. Innovium ביססה את עצמה כספק סיליקון למתגים במרכזי ענן מסחריים בעזרת פלטפורמה מוכחת, ואנו מצפים לעבוד עם הצוות המוכשר שלהם, המביא עימו ניסיון מוכח ומוניטין בתעשייה".
רג'יב חמאני, מנכ"ל ומייסד של Innovium, אמר כי "החזון של Innovium מתמקד באספקת סיליקון פורץ דרך למתגים, שהביא לבחירתו על ידי מרכזי נתונים בענן ומרכזים הפועלים בקצה הרשת. אנו נרגשים להצטרף למארוול ולהאיץ את הצמיחה העסקית שלנו, להרחיב את השותפויות ולהעלות את ערך הפתרונות שלנו, תוך תרומה לניצול ההזדמנות הצומחת במהירות בעולם הענן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה