השוק

האוצר נכנע: יזרים כספים נוספים לחברות התעופה

חודשיים אחרי שאל על קיבלה סיוע של 30 מיליון דולר היא תקבל סיוע נוסף מהאוצר כחלק מסיוע כולל לענף התעופה, הפעם בתנאים מקילים יותר
מערכת ice |  3
הדרמה באל על (צילום Olivier Fitoussi/FLASH90)
על רקע הביקורות הקשות למענקים ופיצויים לבעלי העסקים, ליברמן ממשיך בקו שהתחייב אליו בפיצוי ענף התיירות, והממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת משרדי האוצר והתחבורה להעמדת סיוע נוסף לחברות התעופה הישראליות, גם לאל על שכבר קיבלה סיוע משמעותי מהאוצר.
על פי הודעת משרד האוצר, התפרצות נגיף האומיקרון בעולם ובישראל הביאו לצמצום ניכר בפעילות התעופתית של חברות התעופה הישראליות. על רקע זה בשבועות האחרונים פעלו משרדי האוצר והתחבורה באינטנסיביות לגבש מתווה סיוע נוסף לחברות כדי לאפשר להן לצלוח את המשבר.
 
במסגרת המתווה המדינה תעמיד לחברות אגרות חוב המירות למניות, לתקופה של שלוש שנים ללא ריבית, בהיקף מוגדל של עד 85 מיליון דולר - הגדלה של 41 מיליון בהשוואה ל-44 מיליון שאושרו בנובמבר.
בנוסף המדינה תציע שיעור השתתפות מקל יותר - מיחס של 1:1 בנובמבר ליחס של 3:2. זאת אומרת: על כל 3 דולר של המדינה בעלי המניות בחברות יזרימו 2 דולר.
יתר התנאים שאושרו במתווה נובמבר בכל הקשור לאגרות החוב ההמירות - יעמדו בתוקפם. בנוסף מציעה המדינה תשלום מראש ל-20 שנה בגין הוצאות דלק עודפות ותחזוקה שקשורות למערכת מגן רקיע, בהיקף כולל של 15 מיליון דולר לכלל חברות התעופה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כח
    מולייר 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל למי שיש כח מצליח להכניע את ליברמן ואם זה לא כח אלקטוראלי או כח ממון אז מה כן
    סגור
  • 2.
    כח
    מולייר 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל למי שיש כח מצליח להכניע את ליברמן ואם זה לא כח אלקטוראלי או כח ממון אז מה כן
    סגור
  • 1.
    למה? (ל"ת)
    תותי1 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור