השוק

בשווי של חצי מיליארד דולרים: חברת הלויינים תונפק לראשונה

עשרות שנים מהקמתה, חברת הלוויינים שבבעלות קרן פימי, התעשייה האווירית ודיסקונט, הודיעה על בחינת אפשרות של הנפקה בבורסת תל אביב
מערכת ice | 
שיגור לוויין (צילום חברת SPCEX)
אימאג'סאט אינטרנשיונל (ISI) העוסקת בתחום פתרונות מודיעין מהחלל ובין לקוחותיה גופים צבאיים ובטחוניים בעולם, הודיעה היום כי היא בוחנת הנפקה ראשונית לציבור בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בעלי המניות הנוכחיים של החברה הם פימי, קרן ההשקעות הפרטית המובילה בישראל שמחזיקה 44% משווי החברה. התעשייה האווירית שנמנית בין הגופים המייסדים שלה יחד עם אלביט, מחזיקה 38%, ודיסקונט קפיטל עם 17% מהחברה.
עד עכשיו, החברה, שהמטה המרכזי שלה ביהוד, רשומה גם בהולנד כדי לאפשר גישה של לקוחות שלא מעוניינים בתמיכה בחברות ישראליות ומדובר בצעד תפניתי במדיניות החברה שהוקמה לפני 25 שנה. הלקוחות המרכזיים של החברה הם גופי הגנה וביטחון כיאה לטכנולוגיה מבית התעשייה האווירית ואלביט. את תהליך ההנפקה מוביל  UBS Investment Bank יחד עם דיסקונט חיתום וברק קפיטל.

המוצר של החברה הוא למעשה מידע שנאסף באמצעות טכנולוגיית הלווינים של החברה ומאפשרת גישה למודיעין ייחודי מהחלל. החברה מציעה ללקוחותיה מערך פתרונות הכולל שירותי תצפית מלווייני צילום ברזולוציה גבוה ביותר, פתרונות אנליטיקה מבוססי בינה מלאכותית, וכן תשתיות מודיעין מבוססות חלל. לפי הודעת החברה, ההשקעה בה, "מציגה שילוב ייחודי בתעשיית החלל, מובילות טכנולוגית וצמיחה מואצת יחד עם שיעורי רווחיות גבוהים. שותפות אסטרטגית שאפשרה לחברה לבנות מערך לוויינים מהמתקדמים בעולם, תוך חיסכון משמעותי בהשקעות הפיתוח ומקסום הרווחיות שלה".
 
תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה, בין היתר, להשקעה בהשלמת מערך הלוויינים של החברה בשנים הקרובות, והגדלת צוותיי המכירות שלה, תוך מינוף המומנטום החזק בשוק החלל העולמי ושירותי הלוויינים בפרט.
ההנפקה המתוכננת תהיה מורכבת מהנפקת מניות חדשות על ידי החברה בסכום מצטבר של כ-100 מיליון דולר לפי שווי של כחצי מיליארד דולר, מכירה של מניות קיימות על ידי בעלי מניות קיימים של החברה והנהלת החברה, בסכום שיקבע בהמשך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה