השוק

סטפן מלול בריאיון: "עדיין רוצה לקנות את בית"ר" | בלעדי

איש העסקים הצרפתי חושף את הסיבות לעיכוב העסקה שיכולה להציל את המועדון, מבקש לקבל מיידית את זכויות הניהול, מדבר על הרצון לעזור למעוטי יכולת, ותוקף את היו"ר אלי אוחנה: "הוא חמוד, אבל טיפש. זמנו עבר". בלעדי ל-ice
אור בוקר |  20
סטפן מלול (צילום האתר הרשמי של ביתר ירושלים, פלאש90)
אין אוהד בית"ר ירושלים ברחבי הארץ שלא מחכה למוצא פיו של איש העסקים סטפן מלול. מי שחתם על מזכר הבנות לרכישת המועדון, מודע היטב לכל הבלגן הנוכחי וסכנת הקיום של הקבוצה, כמו גם ללוח הזמנים הצפוף, אבל יודע בדיוק מה צריך לעשות כדי להוציא את העסקה אל הפועל.
בראיון מביתו שפריז, כשלצדו כלבו האהוב בואי (על שם דיוויד בואי כמובן), מבקש מלול לעשות סדר בדברים ולהבהיר שלא ויתר על רכישת המועדון.
 
סטפן, חתמת על מזכר הבנות לפיהם תעביר למועדון מיליון דולר, מה שעדיין לא קרה בפועל.
"כולם שואלים אותי על הסכום הזה, ולכן חשוב לי להבהיר: בשום שלב מיליון הדולר האלה לא אמורים היו לעבור לקופה של בית"ר ולשמש לתשלום משכורות, אלא למשה חוגג. הכסף הזה הופקד בנאמנות כדמי רצינות, בכפוף לבדיקת נאותות של אנשיי בכל הקשור למספרים של המועדון. אם הכול יהיה בסדר, אפשר יהיה להשתמש בכסף".
בבית"ר טוענים שהכסף כלל לא הופקד.
"אני העברתי את הכסף לפני כמה ימים, זה תהליך שלוקח זמן והנאמן, עו"ד יצחק יונגר, יודע שהכסף צריך להגיע. עם זאת, בגלל שראיתי שיש בעיה לשלם משכורות ושחקנים אמורים לעזוב, הצעתי לקחת את הניהול מיידית כדי להציל את המועדון לפני שהוא יורד ליגה".
בדיקת הנאותות צפויה לקחת כשלושה שבועות, אבל לבית"ר אין את הזמן הזה. בשבוע הבא ייסגר חלון ההעברות, תשלום למשכורות אין, המאמן יוסי מזרחי כבר עזב ובנוסף שוחררו כבר שלושה זרים, זאת על רקע האיום של הבקרה התקציבית למנות רו"ח חיצוני לניהול הקבוצה.
 
"בית"ר דורשת היום מיליון דולר בנאמנות וגם חצי מיליון דולר לתשלומים שוטפים ולחיזוק, אבל כרגע לא מוכנים לתת לי את זכויות הניהול", אומר מלול. "עבורי זה סיכון ואני לא מוכן לשלם בלי לנהל את המועדון. דיברנו השבוע אחרי המשחק עם הפועל תל אביב, והם דורשים קודם כל את המיליון בנאמנות ואחר כך לנהל מו"מ על החצי מיליון דולר לשוטף. אנשים צריכים להבין שאני לא קונה באגט בסופר. זה תיק קשה מאוד וכדי להיות טובים ולהתחזק, בשנה הבאה צריך תקציב מינימום של 50 מיליון דולר".
מלול מדבר על תוכניות ארוכות טווח, בכלל זה לסייע לילדים מעוטי יכולת ולאפשר כניסה חינם למשחקים לאלו שידם אינה משגת, ולא קשה לנחש שהוא מאוד לא אוהב את הביקורת שמותחים עליו הן בתקשורת והן בבית"ר. "קח את אלי אוחנה, מה הוא עושה כל הזמן? זמנו עבר", קובע מלול. "הוא חמוד, אבל טיפש. הוא חושב שהוא זינדין זידאן, אבל הוא בסך הכל אלי אוחנה. מה הוא רוצה, רק לקחת כסף? אותו דבר איל ברקוביץ'. מיהו בסך הכל? עוד אחד שחושב שהוא זידאן".

יו"ר בית"ר ירושלים. אלי אוחנה. צילום: פלאש 90
על עצמו אמר מלול: "אני צרפתי קטן, 1.63 מ', אבל למדתי מסבא שלי שאצל אנשים קטנים כל הטוב והחיובי מרוכז בגוף הקטן, בעוד אצל הגדולים הכל מתפזר. אני אומר בכנות, אני ממש לא צריך את כל הפרסום הזה, כי אם אני לא קונה בסוף את הקבוצה, רק לי נגרם נזק".  
 
אתה מודע לכך שיש איומים על בית"ר מהבקרה התקציבית, שהמאמן וחלק מהזרים עזבו ושהזמן הולך ואוזל?
"כמובן, שמעתי גם שהעמותה והאוהדים התחילו לגייס כסף, אבל רגליים בלי ראש זה לא יכול לעבוד. אין טעם סתם ללכת ולאסוף כסף, כי זה לא יספיק. להערכתי, רק לשם הניהול והתשלומים השוטפים צריך להוציא בחצי שנה הקרובה כ-15 מיליון שקל".
עד כמה אתה אופטימי בקשר לעסקה?
"אני מאמין בבית"ר ובאמת רוצה ללכת על העסקה הזו עד הסוף. אני יודע שחלון ההעברות נסגר בתחילת פברואר ולא נשאר הרבה זמן, אבל בשורה התחתונה העברתי כסף ואני מקווה להתחיל את הקבוצה בקרוב יחד עם הצוות שלי במטרה להישאר בליגה, ורק אז להתחיל לבצע את השינויים המתבקשים כדי לעלות חזרה למעלה. אין מצב לשנות קבוצה תוך ימים או שבועות, צריך זמן. אני יכול לומר שהיינו צריכים לסגור את העסקה כבר לפני כמה חודשים, אבל כרגע אני ממתין לאישור מעו"ד יונגר ומעורכי הדין שלי כדי להתקדם".

תחקיר חדשות 13 על משה חוגג
לסיכום אמר מלול: "לפי דעתי היום משה חוגג בסך הכל רוצה את הכסף שלו בחזרה, וזה לגיטימי ונורמלי, אבל בית"ר נמצאת היום במקום אחר והיא שווה מה שהיא שווה. ברור שאם מחר יורדים ליגה המניות של המועדון לא יהיו שוות אותו דבר, אבל אני מאמין שלא נגיע לזה. אשמח לנהל את המועדון לפי ראות עיני, וברגע שאקבל את זכויות הניהול, אציג את התוכניות שלי בצורה מסודרת ואעשה סדר בבלגן".
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    ככה
    רותם 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה אדם שקוף (או קוף,לא משנה אותם אותיות),עולה לכותרות .עאלק מעיז לדבר על אלי אוחנה וברקוביץ.לך מרח באגט עם חמאה ושב מול האח
    סגור
  • 17.
    כסף
    אבי 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון מלול אם אתה אומר שהעברתה כסף אז תראה את האישור העברה על מי אתה מסתלבט אתה חושב שאתה תעבוד על כולם לך לך תמכור בשרים בשוק מחנה יהודה הוא בשוק צרפת תפסיק להגיד העברה כסף כי לא העברתה כסף כולם יודעים וזה לאחר בדיקה שעשיתי אז תפסיק לעשות כוח
    סגור
  • 16.
    פח אשפה
    פח אשפה 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פח אשפה
    סגור
  • 15.
    תגיד סטפן אתה רציני
    רציני 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נשמע ומרגיש כמו בדיחה
    סגור
  • 14.
    של נעליך נעל רגלך שאתה מזכיר בכלל את אוחנה.
    רפאל 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסופו של דבר אוחנה נמצא בקבוצה אף אחד אחר לא
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    קשקשן (ל"ת)
    מיקו 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    מספיק עם ליצנים
    רם 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חאלס עם סטפן , טביב , חוגגים וכל שאר הליצנים שעוברים בבית"ר.
    סגור
  • 11.
    סתם מבלבל את המוח (ל"ת)
    אסי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הבן אדם מסטול
    חחחח 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמר שבוע שעבר אני מעביר כסף יש לו מילה של מוכר קרח במדבר
    סגור
  • 9.
    מלול אל תגיע לביתר
    המעורר 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני אוהד ותיק של בית"ר ירושלים אומר לך מר מלוח אנחנו לא רוצים אותך עזוב אותנו מספיק סבלנו מחוגג לא צרכים עוד אחד שיעשה עלינו סיבוב
    סגור
  • 8.
    תקשורת יהודית
    יוסיפון 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוגג הלביש על ביתר את כל החובות שלו ושיעבד את כל הנכסים של ביתר לעצמו ולחברות שלו בקשר גורדי . צריך להתיר את כל הפלונטרים של חוגג ולשחרר את ביתר ללא כל חובות ואז למכור את הקבוצה למרבה במחיר עם ערבויות ממשיות ולא כסף באוויר של מטבעות דגיטלים . ממלול צודק במאה אחוז למה לו למצן נוכלים.
    סגור
  • 7.
    ביתר כמו בחורה חסרת ביטחון עצמי, יוצאת עם כל השבורים (ל"ת)
    יהודי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תגיע לבין וגן עים קרטון יורו כמו חמאס
    מוטי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריבונו של עולם תגיע לישראל עים קרטון של דולרים כמו חמאס ותשים בבית וגן אנחנו גמורים מימך והדיבורים שלך
    סגור
  • 5.
    זה שקורא לאוחנה טיפש
    אלי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לא הגיע לכאן וכבר מייצר אויבים מבית,זה אומר שאין לו סבלנות לכלום
    סגור
  • 4.
    מלול, חחחחחחחחח
    שחור 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 3.
    הב- הב!!!
    שלמה כהן 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלול...... פאקה פאקה
    סגור
  • 2.
    הב- הב!!! (ל"ת)
    שלמה כהן 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סטפן
    ראובן 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון סטפן מלול אתה אדיות עכשיו יחקרו מאיפה הכסף וכולם יודעים שהצרפתים עוקצים כבר הראו מה חשבת שאחרי גידמק גומא חוגג וכל היצורים שמגיעים לא יבדקו סע סע
    סגור
  • עברית נכונה
    חכם ירושלמי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אידיוט כותבים ככה וזו העובדה שאתה לא ברמה של סטפן אז תילמד קודם כל לכתוב וגם לדבר 4ני מניח שאתה לא יודע ואחר כך ניראה אותך ביביסט שכמוך
    סגור
  • גם אתה אידיוט
    אייל 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה עלובה של אדם קטן וחסר ביטחון
    סגור