השוק

דירוג עשירי בריטניה: איש העסקים הישראלי הודח מהפסגה

הסאנדיי טיימס בהערכת דירוג חדשה מדווח כי האוליגרך לן בלווטניק, איש העסקים הישראלי, כבר אינו מחזיק בתואר האדם העשיר בבריטניה. איל ההון ירד למקום הרביעי עם שווי מוערך של כ-20 מיליארד דולר

מערכת ice |  1
אנגליה (צילום pexels, unsplash)
הסאנדיי טיימס בהערכת דירוג חדשה מדווח כי האוליגרך לן בלווטניק, איש העסקים הישראלי, כבר אינו מחזיק בתואר האדם העשיר בבריטניה. בלווטניק, בעל השליטה בכלל תעשיות, בעלת מונופול המלט ובעליו של רשת 13, דורג בשנה שעברה, נובמבר 2021, כבעל הון של מעל 41 מיליארד דולר, כך על פי הערכת כתב העת האמריקאי פורבס. על  פי העיתון הבריטי סאנדיי טיימס בלווטניק הפך במהלך שנת 2021  לאיש העשיר בבריטניה.
 
כעת, לאחר דירוג חדש, מתברר כי בלווטניק ירד למקום הרביעי עם שווי מוערך של 20 מיליארד ליש"ט, כך על פי עיתון הסאנדיי טיימס. השנה הוא איבד משוויו 4 מיליארד ליש"ט, מה שמציב אותו במקום חדש: במקום הרביעי ברשימה בלבד. כזכור, בשנת 2017 נחקר בלווטניק בלונדון בקשר למעורבות בתיק 1000. לפי עדות בלווטניק, רכישת ערוץ 10 נעשתה לבקשת נתניהו, אשר הועברה באמצעות ארי הרו.

על פי החשד, קבלת ההצעה של בלווטניק, אשר הציע מחיר כפול מזה של אילן שילוח, אפשרה העברת סכומי כסף לבעלי המניות וזה היה אחד התגמולים, לכאורה, לארנון מילצ'ן. המשטרה לא המליצה להגיש כתב אישום בגינו. כתב האישום בפרשת 1000 אינו מזכיר חשד זה.
 
ישראלי נוסף שבולט בצמרת הוא איל ההון עידן עופר, שזינק מהמקום ה-39 בשנה שעברה למקום ה-21 בדירוג השנה עם הון המוערך בשווי של 7.3 מיליארד ליש"ט. עופר עקף בדירוג את המיליארדר הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ', שספג בשנה זו מפלה קשה בעקבות המלחמה באוקראינה. אברמוביץ' הידרדר בדירוג מהמקום ה-8 למקום ה-28, וכעת הונו מוערך בכ-6 מיליארד ליש"ט.
 
ישראלים נוספים גם מצאו את עצמם ברשימה, הבולטים שבהם הם טדי שגיא, המדורג במקום ה-46 עם הון המוערך ב-4 מיליארד ליש"ט, וטייקון הנדל"ן יקיר גבאי שירד מהמקום ה-54 אשתקד למקום ה-62 עם הון המוערך ב-2.9 מיליארד ליש"ט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראלי??!!
    פחח 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה בדיוק ישראלי בו? אולי השם?
    סגור