השוק

למה דומינוס פיצה עוזבת את המדינה שהמציאה את הפיצה?

חברת דומינוס פיצה לא הצליחה להתבסס במדינת הפיצה איטליה, שמעדיפה פיצריות מקומיות, ונאלצת לסגור את כל סניפיה ולמשוך עצמה מהמדינה 
מערכת ice |  1
דומינוס פיצה (צילום pixbay edit ice)
לא רק סיוון כהן לא מתחברת לדומינוס פיצה: הרשת סוגרת את כל סניפיה באיטליה לאחר שהמקומיים לא הצליחו להתרגל לסגנון האמריקאי של הפיצה שלה. 
דומינוס סגרה כעת את כל 29 החנויות המקומיות שלה במדינה, אחרי 7 שנות פעילות בתוכה בלבד. הרשת שבסיסה במישיגן תכננה במקור לפתוח 880 חנויות באיטליה, בהחנה שהאיטלקים יאמצו את שירותי המשלוחים שלה. במקום זאת, דומינוס נתקלה בתחרות קשה מצד פיצריות ומסעדות איטלקיות שזכו להצלחה על ידי חיזוק מאמצי המשלוחים שלהן או שותפויות בולטות עם חברות משלוחי מזון חיצוניות.
 
"אנו מייחסים את הנושא לרמת התחרות המוגברת באופן משמעותי בשוק משלוחי המזון עם רשתות מאורגנות ומסעדות ביתיות שנפתחות מחדש אחרי המגפה".  נכתב בדו"ח משקיע של זכיין דומינוס המקומי, לצד תוצאות הרבעון הרביעי שלה בשנה שעברה.
בינתיים, הפעילות המקומית של דומינוס נתקלה בבעיות פיננסיות במהלך ההרחבה המתוכננת. לחברה היה חוב של 10.8 מיליון דולר נכון לסוף 2020 והיא קיבלה דחייה זמנית מהנושים שלה באמצעות צו בית משפט איטלקי באפריל - אך ההגנה פקעה ב-1 ביולי.
 
בכלל, מסתבר שמותגי פיצה אמריקאים מעולם לא הצליחו, מסיבות מובנות כנראה, במדינה שהפיצה היא המאכל הלאומי שלה ותושביה קנאים במיוחד למאכל.
"אף מותג פיצה אמריקאי גדול לא נכנס בהצלחה לשוק" הצהירו בדומינוס עם ניסיון הכניסה לאיטליה ב2015, "אנחנו הולכים לאן שאף מותג פיצה גדול לא הלך לפני כן." צרת רבים חצי נחמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יפה .ככה עסקים קטנים יצליחו (ל"ת)
    בן ארצי 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור