השוק

5 חברות ממשלתיות סיניות בדרך החוצה מהבורסה בארה"ב

ברקע הביקורת של הרגולטורים ברשות האמריקאיות לניירות ערך- 5 חברות ממשלתיות סיניות בהן ענקיות הנפט "סינופק" ו"פטרוצ'יינה" הודיעו כי יעזבו את הבורסה בניו יורק
מערכת ice | 
סין וארה"ב (צילום shutterstock, freepik)

חמש חברות סיניות בבעלות ממשלתית הנסחרות בארה"ב, אשר ספרי החשבונות שלהם נבדקים כעת על ידי הרגולטור האמריקאי לניירות ערך, הודיעו בסוף השבוע האחרון (שישי) כי הן יוציאו את עצמן מהבורסה בניו יורק.

ענקיות הנפט "סינופק" ו-"פטרוצ'יינה", חברת "ביטוח החיים של סין", תאגיד האלומיניום של סין "צ'אלקו", וחברת "סינופק שנחאי פטרוכימקל", הודיעו כי יבקשו להסיר את מניות הפיקדון האמריקאיות שלהן כבר החודש. תוך שהן משמרות את הרישומים שלהן בהונג קונג ובסין. כך עולה מדיווח ב"רויטרס".


לפי הפרסום, בחודש מאי האחרון, הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) סימנה את חמש החברות ורבות אחרות כמי שלא עומדות בתקני הביקורת בארה"ב. החברות לא הזכירו את המחלוקת בהכרזותיהן, שהגיעו בעקבות המתיחות שגברה לאחר שיו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי. פלוסי ביקר בטייוואן.

בייג'ין וושינגטון מנהלות מגעים לפתרון סכסוך רגולטורי ארוך טווח שעלול לגרום לכך שתוגבל כניסתן של חברות סיניות לבורסות בארה"ב, אם סין לא תענה לדרישת האמריקאים לאפשר גישה מלאה לספרי החשבון של חברות סיניות הנסחרות בארה"ב.
בדיווח צוין כי בייג'ין אוסרת על בדיקה זרה של מסמכי ביקורת מחברות רואי חשבון מקומיות, תוך שהיא מעלה חשש לפגיעה ביטחון המדינה. "החברות הללו צייתו בקפדנות לכללים ולדרישות הרגולטוריות של שוק ההון בארה"ב מאז כניסתן, ובחרו ביציאה מהרשומות משיקולים עסקיים משלהן", נמסר בהצהרה של הוועדה לפיקוח על ניירות ערך בסין (CSRC). היא הוסיפה כי היא תשמור על "תקשורת פתוחה עם סוכנויות רגולטוריות רלוונטיות בחו"ל".


שורת הפיקוח, שנמשכת כבר יותר מעשור, הגיעה לשיאה בדצמבר, כאשר ה,SEC  סיימה  לגבש את הכללים שעשויים לאסור מסחר בחברות סיניות במסגרת חוק החזקות חברות זרות באחריות. צוין כי 273 חברות נמצאות בסיכון.

בתוך כך, המניות של חברת הביטוח הסנית  וענקית הנפט "סינופק" הנסחרות בארה"ב ירדו ביום שישי ב-3.06% ו-3.22% בהתאמה. תאגיד האלומיניום של סין ירד ב-3.03%, בעוד ש"פטרוצ'יינה" ירדה ב-2.80%. "סינופק שנחאי פטרוכימקל" רשמה ירידה של 3.29%.


 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה