השוק

דיווח בארה"ב: הבית הלבן שוקל לפטר את שרת האוצר

דיווח בכלי התקשורת בארה"ב מעלה כי בבית הלבן לא שבעי רצון מהתפקוד של ג'נט יילן, בעיקר לאור העובדה כי לא עמדה לימינו של הנשיא בתוכנית למחיקת חובות על הלוואות לסטודנטים; עוד צפוי לעזוב בראיין דיז, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה
ניצן כהן |  1
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)
דיווח בארה"ב שמצטט את אחת היועצות של הנשיא ג'ו ביידן, אומר כי הבית הלבן צפוי לדרוש משרת האוצר, ג'נט יילן, ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה בראיין דיז, לעזוב את תפקידם מיד לאחר בחירות האמצע בארה"ב. הדיווח אומר עוד כי השניים יישארו בתפקידם (או לפחות ג'נט יילן), אם הכלכלה האמריקאית תיקלע לסערה וזאת כדי למנוע זעזועים מיותרים.
הדיווח נוקב בשורה של עמדות שהביעה יילן בתקופה האחרונה שלא הייתה בהן תמיכה בנשיא ג'ו ביידן. כך למשל כשהנשיא האשים את תאגידי הענק באינפלציה בארה"ב, יילן הסתייגה מדבריו כמו גם מהתוכנית שלו למחילה על חובות לסטודנטים בסכומים נמוכים.
 
הדיווח אומר עוד כי יילן אינה מתבטאת יותר מידי בנושאים פוליטיים, מה שמתפרש שאיננה תומכת פוליטית בנשיא.
יילן נזכיר כינה כיו"ר הפדרל ריזרב בכהונה שנחשבת לטובה בעיקר בשל היציבות שנשמרה והרציפות של המדיניות לאחר כהונתו של בן ברננקי שנאלץ לקבל החלטות קשות של הזרמת כסף מאסיבית לשווקים כדי למנוע מיתון בסגנון המיתון הגדול של שנות ה-30.
יילן מונתה כמזכירת האוצר של ג'ו ביידן מאחר שהוא רצה בעיקר להחזיר את שיתוף הפעולה והאמון בין הזרועות השונים של הממשל והציבור וזהה אחרי הכהונה הצבעונית של הנשיא הקודם, דונלד טראמפ. ביידן רצה לשדר מקצועית ויילן הייתה המינוי הנכון לזה.
הזכיר כי הכלכלה האמריקאית נמצאת בתחילתו של משבר כלכלי משמעותי שנובע מאינפלציה גבוהה שמחייבת העלאת ריבית בהתאם. האינפלציה הגבוהה והריבית הגבוהה מתחילה לתת אותותיה בציבור האמריקאי ולכן הנשיא ביידן מנסה למצוא כל דרך להקל על הציבור ועל הדרך להרוויח רווח פוליטי ואת זה ככל הנראה מונעת ממנו יילן, מה שיביא אותה לסיום תפקידה - לפחות על פי הדיווחים השונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    docdroid.net/rojRPxQ תראו לאיזה פשע המשטרה הגיעה
    אח הרוצחת 09/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    docdroid.net/rojRPxQ תראו לאיזה פשע המשטרה הגיעה
    סגור