רכילות עסקית

שגרירת קוסובו במפגש נשות עסקים

שגרירת קוסובו הראשונה בישראל, אינס דמירי, התארחה ביום שישי במפגש פתיחת שנה של פורום נשות עסקים בישראל. אינס שיתפה בקשר המשפחתי שלה לשואה ובקשר של קוסובו לישראל וכמובן הרחיבה של הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה
מערכת ice | 
אינס דמירי, שגרירת קוסובו הראשונה בישראל ואורלי אברהמי, יו"ר פורום נשות עסקים בישראל (צילום פורום נשות עסקים בישראל)
אינס דמירי, שגרירת קוסובו הראשונה בישראל, התארחה באירוע פתיחת שנה של פורום נשות עסקים שהתקיים בשבוע שעבר במלון ענבל בירושלים. השגרירה פתחה את המפגש עם רקע היסטורי על קוסובו, המדינה החדשה ביותר באירופה אשר נבנתה מאפס לאחר מלחמה קשה, הציגה את הקשר ההיסטורי של קוסובו עם מדינת ישראל ועם העם היהודי בתקופת השואה ואף שיתפה כי סבתה היא ניצולת שואה, שחייה ניצלו על ידי סבה האלבני.
דמירי הרחיבה על שיתוף הנשים בקוסובו בעמדות מפתח בעסקים ובפוליטיקה. "השיוויון במרחב הציבורי הוא תחום מאתגר במדינות רבות בעולם. אנחנו גאים שבקוסובו בשנת 2011 התמנתה הנשיאה הראשונה, גברת אטיפט ג'אג'אגה, וכעת בקוסובו בפעם השניה מאז הכרזת העצמאות לפני 13 שנים, התמנתה נשיאה שניה, גברת וג'וסה אוסמאני סאדריו. היום בקוסובו מכהנות שתי סגניות ראש ממשלה, 6 שרות מכהנות מתוך 14 משרדי ממשלה, בכלל זה שרת החוץ גברת דוניקה גרבאלה שוורץ. למעשה כיום, כ- 40 אחוזים מהמושבים בפרלמנט מאויישים על ידי נשים. במישור העסקי, כלכלת קוסובו מציעה תנאים שווים לנשים וניתן למצוא נשים יזמיות בתחומי עשייה רבים, מקומיים ובינלאומיים".
קוסובו, שהוקמה לפני כ-13 שנים מוכרת כיום על ידי 117 מדינות והיא חברה ביותר מ 60 ארגונים בינלאומיים, כשהחזון של המדינה להתקבל כחברה מלאה באיחוד האירופאי. המדינה הצעירה מציעה הזדמנויות כלכליות ושיתופי פעולה פוטנציאלים בתחומי החינוך, רפואה, הייטק ותיירות, וכן עידוד השקעות זרות.
בסיום האירוע, אינס דמירי הזמינה את המשתתפות להגיע לביקור בשגרירות קוסובו כמו גם במדינה ולקדם שיתופי פעולה בין נשים בישראל ובקוסובו. הקמת שגרירות קוסובו בישראל הוכרזה בפברואר השנה בטקס וירטואלי בשל מגיפת הקורונה וזו השגרירות השלישית שממוקמת בירושלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה