הטיפ היומי

שבוע ביטוח סיעודי - פרק 4: ייעוץ בתביעות ביטוח

הדרך אל קצבת סיעוד עוברת דרך תביעה, אותה ניתן להגיש בכמה דרכים ובאמצעות מספר נותני שירות. מה עדיף? ייעוץ משפטי או שמא חברה למימוש זכויות? עו"ד גלעד רמתי, מומחה להגשת תביעות סיעוד, עושה סדר


תביעה לקצבה סיעודית היא עניין שלוקח זמן ומשאבים. היום ברור לכל כבר כי עדיף לא לבצע את התהליך בעצמנו - הן מבחינת סיכויי ההצלחה הנמוכים והן מבחינת הנזק שעלול להיגרם במקרה של תביעה עתידית.
בתחום התביעות הסיעודיות ישנן כמה שחקניות מרכזיות - חברות למימוש זכויות רפואיות שעוסקות בשלל תחומים הקשורים בביטוח, החל מקצבת נכות כללית ועד תאונות עבודה, ומאידך, משרדי עורכי דין המתמחים בתביעות סיעוד. "כשאני מייצג לקוח, אני לוקח בחשבון כבר בהגשת המסמכים הראשוניים, כי הדברים שאכתוב ישמשו אותו ואת חברות הביטוח גם בהמשך הדרך" מסביר עו"ד גלעד רמתי, מומחה לתביעות סיעוד. "יודגש כי רק עורך דין רשאי לייצג מבוטח בבית המשפט".
עניין נוסף ששווה להתעכב עליו נוגע לפיקוח. על עורכי הדין מופעל פיקוח קפדני ומדוקדק בניגוד לחברות למימוש זכויות. גם הבחירה בעורך דין אינה לא עניין של מה בכך, כאשר ישנה משמעות גדולה לליווי על ידי איש מקצוע שעיקר עיסוקו הוא תביעות סיעוד, בניגוד לעורכי דין שמתמחים בשלל תחומים דוגמת נזיקין ודיני משפחה, ואינם מכירים את המטריה בנושא הספציפי.
לפרקים נוספים במסגרת הטיפ היומי - שבוע ביטוח סיעודי, לחצו כאן